عصای جادویی!

۱۴۰۱/۰۴/۰۲ - ۲۰:۵۰:۱۶
کد خبر: ۱۳۴۲۹۲۰
عصای جادویی!
کهولت سن یا بیماری های حرکتی همواره یکی از مشکلات بزرگ انسان بوده اما حالا دانشمندان عصایی را توسعه داده‌اند که می‌تواند به بیمار کمک کند تا بدون کمک اطرافیان حرکت کند

به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری خبرگذاری برنا، محققان موفق به توسعه یک عصای هوشمند شدند که می‌تواند به بیماران حرکتی کمک کند تا بدون نیاز به یاری دیگران حرکت کنند.

این اعصای هوشمند را یک شرکت آمریکایی توسعه داده است. استفاده از عصا برای پیاده روی از زمان های قدیم تا کنون یک راه حل برای حل مشکلات راه رفتن بوده است. اکنون شرکت آمریکایی کن موبیلیتیز CAN Mobilities پس از ۵ سال بررسی با هدف مقابله با مشکلات مختلف و بررسی راه حل های آن نوعی عصای هوشمند به نام کن گو CAN Go توسعه داده است که توانسته طی آن یک طرح قدیم را با یک وسیله قرن جدید ادغام کند.

این عصای راحت و هوشمند از یک بدنه آلومینیومی ساخته شده است یک دستگیره نرم و بدون لرزش نیز در آن تعبیه شده است. همچنین حسگر های داخلی ژیروسکوپ ها و شتاب سنج های درون این عصا سطح فعالیت و سرعت راه رفتن را ردیابی خواهد کرد. به دلیل استفاده از سیم کارت در بدنه این عصا امکان تماس صوتی و مکان یاب جی پی اس نیز وجود دارد. همچنین این عصای هوشمند می‌تواند برخی داده های حیاتی پزشکی را نیز ثبت کند.

احمد الغازی بنیانگذار و مدیرعامل شرکت کن موبیلیتیز طی ۵ سال ایده خود را پیاده سازی کرده است. هدف از این ایده نیز کمک به بیماران دارای مشکلات حرکتی بوده است. همچنین برای ساخت این عصا سال ها آزمایش های دقیق انجام گرفت تا بتوان با استفاده از این عصا سالمندان بالای ۶۵ سال را به استقلال کامل در راه رفتن رساند. علاوه بر افراد سالمند بخش دیگری از بیماران دارای مشکلات حرکتی شامل بیماران جوانتری هستند که از بیماری‌هایی مانند پارکینسون، ام اس و آرتروز رنج می برند و یا به دلیل جراحی یا حوادث دچار مشکل حرکتی شده اند.

انتهای پیام/
 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز