پیشگیری از جرائم سایبری در وزارت علوم و دانشگاه‌ها

۱۴۰۱/۰۴/۰۷ - ۲۲:۵۹:۵۹
کد خبر: ۱۳۴۴۴۰۸
پیشگیری از جرائم سایبری در وزارت علوم و دانشگاه‌ها
حفظ امنیت شبکه‌های وابسته به وزارت علوم و دانشگاه‌ها همیشه یکی از دغدغه‌های مهم نظام آموزش کشور بوده است، حال راهکارهای این مهم در یک همایش بررسی شد

به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری خبرگذاری برنا به نقل از  مرکز روابط عمومی سازمان سازمان فناوری اطلاعات ایران، در این رویداد، محمود خالقی دخت، معاون امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات به تبیین چگونگی خدمات قابل ارایه توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در قالب برنامه‌های فوری، میان مدت و بلند مدت در حوزه نظام پیشگیری و مقابله با حوادث فضای مجازی پرداخت. 

خالقی‌دخت، هدف از برگزاری این نشست را اجرای تکالیف قانونی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات  در نظام پیشگیری و مقابله با حوادث فضای مجازی اعلام و تاکید کرد نتایج حاصل از این اقدام ها به کمیسیون عالی امنیت مرکز ملی فضای مجازی ارائه خواهد شد.

وی به لزوم هماهنگی جهت برگزاری جلسات تخصصی و دریافت اطلاعات کامل ستاد و دستگاه‌های تابعه وزارت عتف در حوزه امنیت تاکید کرد و گفت: در پی دور اول نشست‌هایی که در ماه پایانی سال گذشته با اغلب دستگاه‌های غیرزیرساختی برگزار کردیم، معاونت امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات، برگزاری جلسات دور دوم با هفت وزارت‌خانه دیگر شامل وزارت‌خانه‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی، جهاد کشاورزی، آموزش و پرورش، ورزش و جوانان، میراث فرهنگی،، دادگستری و رفاه، کار و تامین اجتماعی را در دستور کار خود قرار داده است و به طور نظام‌مند به آن خواهد پرداخت. 

مدیران فناوری اطلاعات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در این نشست ضمن ارایه چالش های دستگاه متبوع در حوزه امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات، به روش های پیشنهادی خود برای سنجش وضعیت امنیت دستگاه‌ها  و تحقق سطح قابل پذیرش امنیت، ارایه کردند. در خاتمه این جلسه، تاکید شد که جلسات کارشناسی به صورت جداگانه برای هر دستگاه برگزار شود.

انتهای پیام/

نظر شما