توسعه فیبرنوری و افزایش سرعت اینترنت در قزوین

۱۴۰۱/۰۴/۰۹ - ۱۴:۳۱:۳۵
کد خبر: ۱۳۴۵۲۶۷
توسعه فیبرنوری و افزایش سرعت اینترنت در قزوین
استان قزوین به عنوان پایلوت کشور در پروژه ملی فیبر نوری، با همکاری اپراتورهای طرف قرارداد وزارت ارتباطات، توسعه فیبر شهری را توسعه می دهد.

به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری خبرگذاری برنا به نقل از  مرکز روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، از قزوین، حجت اله امینی سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان در نشست شورای مدیران مجموعه وزارت در استان، اولویت استان را توسعه فیبر نوری در مناطق شهری و همچنین پیگیری رفع موانع احتمالی برای تسریع در روند عملیات توسعه فیبر توسط پیمانکاران دانست.

وی افزود: حمایت از شرکت های دانش بنیان، تسهیلات بند الف، دولت الکترونیک، هوشمندسازی، شهر هوشمند(پست) وهمچنین دسترسی بیشتر روستاییان به خدمات پست بانک از مهمترین اهداف وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است.

وی اظهار امیدواری کرد تا با همکاری مجموعه وزارت و دستگاه های استان پیشرفت قابل قبولی داشته باشیم.

امینی ادامه داد: افزایش تاثیر IT درکیفیت ارائه خدمات، با وجود فیبر نوری و دسترسی آسان و البته با قیمتی متعادل برای مردم استان، می تواند در بهبود کسب و کارها ، صنعت و کشاورزی نیز موثر باشد.

سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان، خاطر نشان کرد: برای توسعه فیبر نوری در استان، علاوه بر اینکه فیبر قزوین به طارم با پیشرفت 90 درصدی در حال انجام است، در فیبر شهری نیز تاکنون 2 شرکت شاتل و مخابرات، عملیات توسعه و زیر ساخت در استان را آغاز کرده اند و اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان با حساسیت و دقت، ضمن نظارت بر فعالیت ها، جلساتی متعددی جهت هماهنگی با شهرداری ها و استانداری ، جهت رفع مشکلات و موانع احتمالی انجام داده است.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز