آفتاب گرفتن خودروها در سواحل هلند

۱۴۰۱/۰۴/۱۲ - ۲۲:۵۹:۵۹
کد خبر: ۱۳۴۶۵۴۹
آفتاب گرفتن خودروها در سواحل هلند
خوروی برقی هلندی Lex Hoefsloot در فصل تابستان، شهر آمستردام می‌تواند تا دوماه بدون بدون نیاز به شارژ کمکی حرکت کند همچنین این میزان برای کشور پرتغال با توجه اقلیم آب و هواییش تا هفت ماه افزایش پیدا می‌کند.

به گزارش خبرنگار گروه علمی و فناوری خبرگزاری برنا، یک استارت آپ هلندی  برای اولین تولید نمونه‌ای از یک خودروی برقی، خورشیدی با ظرفیت بالا را آغاز کرد. تحویل مدل Lightyear 0 اواخر امسال با پنل های خورشیدی آغاز می‌شود، این مدل متوسط میزان رانندگی روزانه با خودروهای برقی را حدود 43 مایل بهبود خواهد بخشید.

Lex Hoefsloot، مدیر اجرایی و یکی از بنیانگذاران، Lex Hoefsloot در مراسم رونمایی از این خودرو گفت: "ماشین های الکتریکی گامی در مسیر درست هستند اما آن‌ها به شبکه‌ای وابسته هستند که هنوز هم عمدتاً به انرژی سوخت فسیلی نیاز دارد." مدل Lightyear 0 برای تأمین سوخت خود یک منبع انرژی ویژه در اختیار دارد، نیرویی که این خودرو از تابش نور خورشید به دست می‌آورد، توانایی آن را برای طی مسافت طولانی‌تر افزایش می‌دهد و تعداد دفعات شارژ روزانۀ خودرو کاهش پیدا می‌کند.

این شرکت ادعا می‌کند که این خودرو که توسط Valmet Automotive در فنلاند ساخته شده است، در فصل تابستان، شهر آمستردام می‌تواند تا دوماه بدون بدون نیاز به شارژ کمکی حرکت کند همچنین این میزان برای کشور پرتغال با توجه اقلیم آب و هواییش تا هفت ماه افزایش پیدا می‌کند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، این خودرو با یک بار شارژ 60 کیلووات ساعتی بیش از 700 کیلومتر می‌کند، Lightyear 0  در حال حاضر 25هزار دلا، معادل 26 هزار و 300 یورو قیمت دارد اما شرکت سازنده قصد دارد تا بعد از تولید نمونۀ کوچکش، مدلی مقرون به صرفه‌تر در بازۀ قیمتی 3هزار یورو ساخته و روانه بازار کند 

انتهای پیام/

 

خبرنگار: زهرا وجدانی

 

نظر شما