ماسک توئیتر را هم زمین می‌زند؟

۱۴۰۱/۰۴/۱۸ - ۱۱:۴۰:۲۰
کد خبر: ۱۳۴۸۹۳۱
ماسک توئیتر را هم زمین می‌زند؟
ماسک سرمایه دار کانادایی آفریقایی به نظر می‌رسد که عادت به دبه کردن در معامله دارد، آخرین بار وی بازر رمزارزها را اینطور بهم ریخته بود و حالا با طرح شکایتی حقوقی در صدد خرید توئیتر با قیمتی پایین‌تر یا فسخ معامله است

به گزارش خبرنگار گروه علمی و فناوری خبرگزاری برنا، ایلان ماسک سرمایه‌دار کانادایی و آفریقایی‌تبار(مادر کانادایی و پدر آفریقایی) روز گذشته اعلام کرد که دیگر به قرارداد ۴۴ میلیارد دلاری خود برای خرید توییتر پایبند نیست. وکلای وی می‌گویند توییتر اطلاعات شفافی درباره حساب‌های جعلی و ربات‌ها در این پلتفرم به آن‌ها ارائه نکرده است. 

مدیر فعلی توئیتر در واکنش به این خبر عنوان کرد که هیئت‌مدیره این شرکت بنا دارد تا اقدامات قانونی را برای اجرای کامل مفاد قرارداد دنبال کند.

این احتمال وجود دارد که ماسک در نتیجه این منازعات و در صورت اثبات ادعای خود بتواند، توئیتر را نسبتا با قیمت ارزان‌تری تصاحب کند. 

گفتنی است که بعد از اقدام ماسک در فسخ یک‌طرفه قرارداد خرید توییتر سهام این شرکت ۹ درصد افت قیمت داشته است اما در نقطه مقابل سهام شرکت تسلا که تحت مدیریت ماسک فعالیت می‌کند با افزایش ۳ درصدی روبرو شده است. 

هنوز مشخص نیست که ماسک از خرید خود منصرف شده است یا جنگ زرگری وی فقط برای تصاحب شبکه اجتماعی توئیتر با قیمت ارزان‌تر است اما همواره اخبار زیادی در جهان تکنولوژی درباره فعالیت حساب‌های جعلی و ربات‌ها وجود داشته است و بسیاری بر این عقیده هستند که علی‌الخصوص بخش ترندهای توئیتر تاثیر زیادی از این مسئله می‌پذیرد، ماسک می‌گوید که مدیران این شبکه اجتماعی پیش از اجرای قرارداد باید مدارک محکمی دال بر صحت ادعای خود مبنی بر وجود فقط ۵درصد حسابی جعلی در این سرویس ارائه کنند، اقدامی که گویا تاکنون مدیران توئیتر از آن سرباز زده‌اند.

انتهای پیام/

 

خبرنگار: علی پژوهش 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز