رشد دولت داروهای گیاهی و جایگاه طب سنتی در کشور

۱۴۰۱/۰۵/۰۹ - ۰۷:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۵۷۹۰۴
رشد دولت داروهای گیاهی و جایگاه طب سنتی در کشور
فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق در حوزه گیاهان دارویی و طب سنتی با بهره‌گیری از فناوری و خلاقیت در این حوزه باعث توسعه شده است.

به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری خبرگزاری برنا به نقل از  مرکز روابط عمومی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، تعدادشرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق به‌ واسطه حمایت‌های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری روزبه‌روز در حال افزایش است و گیاهان دارویی و طب سنتی از حوزه‌هایی است که شرکت‌های خلاق و دانش‌بنیان زیادی تاکنون به آن ورود کرده‌اند و باعث پیشرفت این حوزه شده‌اند. شرکت تحقیق و توسعه دایا دارو یکی از شرکت‌های فعال در این حوزه است.

این شرکت تلاش می‌کند در زمینه تحقیق و توسعه فرآورده‌های طبیعی، سنتی و گیاهی مبتنی بر دانش بومی طب ایرانی و با استفاده از روش‌های نوین داروسازی و علم روز و با همکاری دانشگاه به طراحی و تولید این‌گونه محصولات بپردازد.

احیای خلاقانه و فناورانه

صنعت کهن و اجدادی گیاهان دارویی و داروهای گیاهی در ایران نیازمند احیای فناورانه است، این صنعت سنتی باید با استفاده از فناوری‌های به روز توسعه یابد و دوباره بازار خود را رونق دهد.

گرایش دنیا به مصرف داروهای گیاهان سنتی و طبیعی و زمینه محیا برای به‌روزرسانی فرآورده‌ها و فرمول‌ها در این حوزه با استفاده از خلاقیت و نوآوری موضوعاتی است که باعث شده شرکت تحقیق و توسعه دایا دارو در راستای توسعه حوزه گیاهان دارویی و طب سنتی تلاش کند.

شربت هانی ژل دایا  از محصولات این شرکت برای بیماران مبتلا به سرطان به‌عنوان کاهش ضعف و خستگی است. تبدیل برخی فرمولاسیون‌های سنتی و گیاهی به اشکال دارویی به‌روزرسانی شده مانند کپسول شیرین بیان برای بهبود رنگ رخساره و کاهش تیرگی چهره  و تولید شربت ردکلد دایا به‌عنوان فرآورده‌ای برای کاهش علائم سرماخوردگی، تب و سرفه از دیگر فعالیت‌های این شرکت است.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز