داده کاوی پیشرفتۀ سازمانی با دانش ایرانی

۱۴۰۱/۰۵/۱۱ - ۰۱:۳۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۵۸۸۷۴
داده کاوی پیشرفتۀ سازمانی با دانش ایرانی
فناوری اطلاعات و علم استفاده از داده‌ها به عنوان یکی از اصلی‌ترین مولفه‌های قدرت سازی در جوامع مدرن خوانده می‌شود و شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی در حال ایفای نقش کلیدی در این زمینه هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا؛ سیروس محمودی کوشک‌قاضی مدیرعامل شرکت دانش بنیان ارتباطات پژوهان متین در این باره گفت: فعالیت ما به صورت کلی در زمینه فناوری اطلاعات متمرکز است، فناوری اطلاعات کلید پیشرفت سریع جوامع در است  و خوشبختانه ما نیز توانسته‌ایم با کمک و حمایت‌های معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری در این حوزه سهمی بر عهده بگیریم.

فعالیت این شرکت در سه حوزه تولید نرم‌افزار، تحلیل اطلاعات و ارائه مشاوره‌های سازمانی، انجام می‌گیرد. یکی از محصولات شرکت، سامانه نرم‌افزاری مورد استفاده توسط 118 است که روزانه میزبان قریب 1 میلیون تماس از سوی شهروندان ایرانی در سراسر کشور است.

نرم افزار جامع مدیریت مدارس، دیگر محصول این نهاد دانش‌بنیان است که همه امور مربوط به دانش‌آموزان از جمله ثبت نام، حمل و نقل و دیگر مسائل مرتبط با آنها را پوشش می‌دهد.

شرکت دانش‌بنیان ارتباطات پژوهان متین، با مراجعه به سازمان‌ها و شرکت‌های مختلف، فرایندهای خدماتی، تولیدی و صنعتی آنها را بررسی می‌کند، برای مثال از لحظه ورود یک شهروند یک اداره مانند شرکت برق، تا نحوه ثبت درخواست و ارائه خدمت به او واکاوی می شود، سپس در یک فرایند عارضه یابی و بهینه‌سازی، اطلاعات مورد نظر مورد تحلیل و بررسی دقیق قرار می‌گیرد.

سپس این اطلاعات به عنوان دیتای پایه جهت مکانیزاسیون فرایندها و یا تولید سامانه و نرم‌افزارهای مورد نیاز آن شرکت، مورد استفاده قرار می‌گیرد. در واقع تحلیل اطلاعات شرکت بر بهتر انجام دادن کارها متمرکز است، تا روش انجام فرایند را از روش های وقت گیر و کم بازده سنتی به فرایندهای مدرن، آنلاین یا مکانیزه تغییر دهد.

تحلیل اطلاعات و داده های بزرگ موجود در یک سازمان، خدمت دیگری است که از سوی این شرکت دانش‌بنیان به سازمان‌ها و نهادهای مختلف ارائه می شود، برای نمونه همه داده های ورودی به محتوای قابل فهم و خوانش تبدیل می شود تا در تصمیم سازی مورد استفاده قرار گیرد.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز