افزایش کیفیت کالای ایرانی با تلاش ۱۰۱۹ شرکت دانش بنیان

۱۴۰۱/۰۵/۱۱ - ۱۱:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۵۸۸۷۶
افزایش کیفیت کالای ایرانی با تلاش ۱۰۱۹ شرکت دانش بنیان
سختی، دوام بالا و قابلیت تغییر شکل، مهمترین ویژگی هایی است که مواد پیشرفته را از مواد معمولی متمایز می‌کند و به دلیل دارا بودن همین ویژگی در صنایع مختلف کاربرد فراوان دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا؛ چاپ سه بعدی، مواد پاک کننده خارجی، بازیافت، محصولات شیمیایی و تخصصی، محصولات لاستیکی و هیدروژن ها مهم‌ترین عرصه‌هایی هستند که با استفاده از مواد پیشرفته توسعه یافته و دوام تولیدات خود را افزایش داده‌اند. در واقع پیشرفت و توسعه در ماده همراه با پیشرفت و توسعه در کارایی سیستم‌های مورد نظر همراه است.

هدف از این فناوری، این است که مواد را فراتر از استفاده مستقیم آنها ارتقا و کاربرد آنها در صنایع مختلف را توسعه دهد. بازار این مواد با تلاش 1019 شرکت دانش‌بنیان و خلاق در ایران هم رونق گرفته است و در 5 حوزه‌ «محصولات مبتنی بر فناوری های شیمیایی»، «مواد پیشرفته (پلیمرها و کامپوزیت ها)»، «بسته های دانش فنی واحدهای پالایشی و پتروشیمی»، «فناوری نانو» و «مواد پیشرفته (سرامیک ها و فلزات)» تولیدات به بازار رسیده‌اند.

به طور مثال شرکت بصیر پردازش قشم یکی از این مجموعه ها است که در حوزه تولید و توسعه در صنعت فناوری اطلاعات و سیستم های مبتنی بر پردازش تصویر فعال است. شرکت آژینه ابزار پارس هم از دیگر مجموعه‌های فعال در این حوزه است که در زمینه تولید ، واردات و صادرات دستکش های ایمنی و ابزار آلات صنعتی و ساختمانی، محصولات متنوعی ارائه کرده است. شرکت نانو فناوری پارس فرداد هم با تولید داروهای پوستی به شکل آمپول و سرنگ پرشده و ویال به این حوزه ورود کرده است.

امروز کشورها حجم زیادی از بودجه داخلی خود را صرف توسعه صنعت مواد پیشرفته می کنند. این صنعت بسیار گسترده است و بخش های مختلفی را دربرمی‌گیرد. ایران هم برای توسعه صنایع سبک و سنگین خود از جمله صنعت ماشین، چاپ گرفته، صنعت موشکی و هوایی نیاز به توسعه این مواد کاربردی دارد. 

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز