مواد اولیه در صدر بازار محصولات

۱۴۰۱/۰۵/۱۱ - ۱۲:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۵۹۰۷۲
مواد اولیه در صدر بازار محصولات
آمارها از رشد و توسعه کمی و کیفی محصولات نانوفناوری در کشور خبر می‌دهد. روند رو به رشدی که طی چند سال اخیر، شتاب بیشتری گرفته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا؛ این آمارهار گواهی می‌دهد؛ یکی از عرصه‌های فناورانه ای که ایران را در دنیا مطرح و در لیست کشورهای پیشرو قرار داده، حوزه نانوفناوری است. صنعتی که از همان ابتدای شکل گیری زیست بوم فناوری و نوآوری با سرعت بالایی توسعه یافت و محصولات متنوعی توسط شرکت های دانش بنیان تولید و عرضه شد.

بازاری که در حال حاضر بخش اعظمی از آن بومی است و نیازهای کشور در صنایع مختلف را پاسخ داده است. طبق آخرین آمار به روز شده توسط ستاد توسعه فناوری نانو معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در حال حاضر 260 شرکت دانش‎‌بنیان و خلاق و 64 شرکت تولیدکننده تجهیزات در این حوزه فعالیت دارند.

بیشترین سهم این بازار با 30 درصد به «تولید مواد اولیه» تعلق گرفته است. «عمران و ساختمان» و «حمل‌ونقل» هر کدام با 13 درصد، «دارو، بهداشت و سلامت» با 11 درصد، «خدمات و ملزومات صنعتی» و «انرژی، صنعت نفت و صنایع وابسته» هم با 8 درصد در رتبه های بعدی قرار دارند.

«کالای خانگی»، «نساجی و پوشاک»، «اپتیک»، «آب و کشاورزی و بسته بندی» و «آموزش» هم به ترتیب در رتبه های پایین تری قرار دارند.

انتهای پیام/

نظر شما