استاندار قم: نخبگان بستر فعالیت در حوزه دانش‌بنیان هستند

۱۴۰۱/۰۵/۱۳ - ۲۰:۴۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۶۰۱۹۹
استاندار قم:

نخبگان بستر فعالیت در حوزه دانش‌بنیان هستند
استاندار قم با بیان اینکه نخبگان بستر فعالیت در حوزه دانش‌بنیان هستند، تصریح کرد: منشأ تمام تحولات در حوزه‌های مختلف نیروی انسانی است و باید با استفاده از ظرفیت نخبگانی در عرصه دانش‌بنیان گام برداریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ سید محمدتقی شاهچراغی با اشاره به اینکه میزان اثرگذاری شرکت‌های دانش‌بنیان در جامعه باید سنجش شود، اظهار کرد: باید بررسی‌های لازم انجام شود تا بدانیم شرکت‌های دانش‌بنیان، شتاب‌دهنده‌ها و نوآوران تا چه حدی در جامعه اثرگذار هستند.

وی با بیان اینکه خلأهای موجود در این حوزه باید احصا و برطرف شود، مطرح کرد: در این راستا باید یک جمع نخبه و افرادی که در این حوزه دارای سابقه فعالیت بوده، تشکیل شود.

استاندار قم با اشاره به اینکه در کنار ستادهای مختلف، باید شاهد اتفاقات عملیاتی باشیم، خاطرنشان کرد: نسبت به دستور مقام معظم رهبری، در حوزه دانش‌بنیان دچار عقب‌افتادگی‌هایی هستیم و برای پیشرفت و جبران این عقب‌ماندگی نباید خودمان را درگیر برگزاری جلسات کنیم، بلکه باید بیش‌تر در عرصه‌های عملیاتی گام برداریم.

وی با تأکید بر اینکه برای جهش در این عرصه نیازمند اقدامات جهادی هستیم، تصریح کرد: مراکز علمی و دانشگاهی مبدأ شروع فعالیت در این حوزه هستند.

شاهچراغی با اشاره به اینکه برای پیشرفت در این حوزه از توسل و توکل نیز نباید غافل شویم، یادآور شد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی در حوزه‌های مختلفی آثار توسل و توکل را دیده‌ایم.

وی با بیان اهمیت تلاش، همت و هم‌افزایی در این عرصه، ابراز کرد: اگر نیت خالص ما باز کردن گره از مشکلات مردم باشد، قطعاً خداوند نیز به ما عنایت خواهد کرد.

استاندار قم رفع موانع موجود در مسیر شرکت‌های فعال در حوزه دانش‌بنیان را موردتوجه قرار داد و اضافه کرد: می‌توان از پارک‌های موفقی که در کشور سابقه‌های درخشانی دارند، بازدید کرد و با استفاده از تجربیات آن‌ها، اتفاقات مطلوبی را رقم زد.

وی با تأکید بر اینکه استان قم در حوزه صنایع فرهنگی دارای یک ضرورت ویژه است، اظهار داشت: باتوجه به اثربخشی قم در عرصه‌های فرهنگی، باید به حوزه صنایع فرهنگی توجه بیش‌تری شود.

شاهچراغی با اشاره به اینکه تخصیص اعتبارات مشروط به اثربخشی اقدامات است، عنوان کرد: همراهی و همدلی میان دستگاه‌های دولتی می‌تواند نتایج مطلوبی به همراه داشته باشد.

وی با بیان اینکه استان قم در حوزه صنعت دارای ظرفیت‌های خوبی است، مطرح کرد: باید به‌گونه‌ای عمل کنیم که شرکت‌ها بتوانند بیش‌ترین استفاده را از این ظرفیت‌ها داشته باشند.

استاندار قم با اشاره به اینکه برخی از مشکلات از گذشته بوده و آینده را نیز در بر خواهد گرفت، خاطرنشان کرد: ازجمله این مشکلات می‌توان به موضوع آب اشاره کرد و باید شرکت‌های دانش‌بنیان را به فعالیت در راستای رفع مشکلات این‌چنینی سوق بدهیم.

وی با بیان اینکه نخبگان بستر فعالیت در حوزه دانش‌بنیان هستند، تصریح کرد: منشأ تمام تحولات در حوزه‌های مختلف عنصر انسانی است و باید با استفاده از ظرفیت نخبگانی استان در عرصه دانش‌بنیان نیز اقدام کنیم.

شاهچراغی با تأکید بر اینکه باید از ظرفیت شهرستان‌های جدید قم نیز استفاده شود، یادآور شد: استان قم از نظر ظرفیت نیروی انسانی یکی از استان‌های بی‌نظیر در کشور است

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز