رئیس ساترا: حفظ فضای رقابتی رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر برای ما در اولویت است

۱۴۰۱/۰۵/۱۴ - ۲۲:۵۹:۵۹
کد خبر: ۱۳۶۰۴۴۵
رئیس ساترا: حفظ فضای رقابتی رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر برای ما در اولویت است
ارائه محتوای آرشیو سازمان صدا و سیما به آن‌ها، خرید محتوای بیرونی و ارائه به پلتفرم‌ها، ممیزی رایگان محتوا، پخش محتوای شبکه‌های سیما به صورت آی فریم در سامانه ویدئوی درخواستی و ... از جمله‌ حمایت‌های ساترا از رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر خواهد بود

به گزارش خبرنگار گروه علمی و فناوری خبرگزاری برنا؛ چهارشنبۀ این هفته مراسم افتتاحیۀ چهارمین دورۀ مدیریت رسانه و مهارت ارزیابی محتوا در محل ساختمان مرکزی ساترا برگزار شد، این مراسم با حضور سعید مقیسه رئیس ساترا، تعدادی از معاونان و مدیران این سازمان و فعالین بخش خصوصی برگزار شد، در حاشیۀ برگزاری جلسۀ مذکور با «سعید مقیسه» رئیس ساترا دربارۀ اهداف برگزاری این دوره، راهکارهای حفط شرایط رقابتی میان سامانه‌های ویدئوی درخواستی و نحوۀ حمایت از رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر گفتگو کردیم که شرح آن را در ادامه می‌خوانید.

مقیسه در پاسخ به این سوال که هدف از برگزاری دوره‌های مدیریت رسانه و ارزیابی محتوا چیست به خبرنگار برنا گفت: توانمندسازی، ارتقای مهارت‌ها و ارائه‌های مشاوره‌های لازم برای ارتقاء کیفی فعالیت‌های مجوز گیرندگان صوت و تصویر فراگیر از ساترا، مهمترین هدف ما از برگزاری این دورۀ آموزشی است. ایجاد تعامل هم‌افزا میان نهاد رگلاتور و سرویس‌ها، دیگر هدفی بود که ما را بر آن کرد تا چهارمین دورۀ مدیریت رسانه و مهارت ارزیابی محتوا را برگزار کنیم.

رئیس ساترا دربارۀ علت غیبت برخی سامانه‌های شناخته شده در این دوره عنوان کرد: این دوره، ویژۀ سامانه‌هایی طراحی شده است که مجوز آن‌ها هنوز دائمی نشده و در مرحلۀ تبدیل پروانۀ موقت به دائمی هستند. رسانه ها شناخته شده دارای مجوز دائم هستند و این دوره برای آن ها طراحی نشده است. صدها رسانۀ صوت و تصویر فراگیر در سطح کشور با سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر در ارتباط هستند که پلتفرم‌های پربیننده نیز بخشی از آن‌ها محسوب می‌شوند، ضمن اینکه بسیاری از سامانه‌های قدیمی‌تر در دوره‌های قبلی آموزشی شرکت کرده‌اند.

این مدیر فرهنگی دربارۀ نحوۀ حمایت از سرویس‌های کوچک‌تر که توان رقابتی با سامانه‌های پربیننده‌تر را ندارند و این امکان برای آن‌ها وجود ندارد که امکاناتی مانند تبلیغات شهری و تلویزیونی را برای خود به کار بگیرند، تصریح کرد: کوچک بودن ملاک حمایت ما نیست، رسانه‌ای که محتوای سالم‌تر و منطبق با ارزش‌های ایرانی اسلامی ارائه کند، بیش‌تر از حمایت‌های موجود بهره‌مند خواهد شد، بستۀ حمایتی جامعی از این رسانه‌ها پیش‌بینی شده است که امتیازات متعددی از جمله ارائه محتوای آرشیو سازمان صدا و سیما به آن‌ها، خرید محتوای بیرونی و ارائه به پلتفرم‌ها، ممیزی رایگان محتوا، پخش محتوای شبکه‌های سیما به صورت آی فریم در سامانه ویدئوی درخواستی و ... برخی امتیازات در نظر گرفته شده در این بسته است، بسته‌های حمایتی ما از رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر چهل عنوان دارد که بنا داریم انشالله هر ماه، یک مورد را رونمایی کنیم.

این مقام مسئول در ادامه تأکید کرد: ارائۀ این حمایت‌ها مبتنی بر نظام رتبه‌بندی خواهد بود، این نظام ساز و کاری است که دو مورد از مهمترین مؤلفه‌های آن، ارائۀ محتوا سالم به کاربران و رعایت قوانین مرتبط با رقابت سالم است، سامانه‌ای که برخورد درستی با رقبای خود نداشته باشد و قواعد رقابت را رعایت نکنند به طور قطع امتیازی کمتری دریافت خواهد کرد و طبیعتاً حمایت‌های کمتری نیز شامل حالش خواهد شد.

مقیسه در پایان دربارۀ نحوۀ مواجهه با سامانه‌هایی که قواعد رقابت را رعایت نمی‌کنند به خبرنگار برنا گفت: دریافت نکردن حمایت‌های پیش‌بینی شده برای سامانه‌های صوت و تصویر فراگیر نخستین اقدام برای تصحیح رفتار آن‌ها خواهد بود اگر رویه را اصلاح نکنند، در مراحل بعدی تذکرهای جدی و یا حتی تعلیق مجوز در صورت عدم توجه به تذکر، پیگیری خواهد شد.

انتهای پیام/

 

خبرنگار: علی پژوهش

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز