فرانسه مجبور به کاهش فعالیت‌های هسته‌ای خود شد

۱۴۰۱/۰۵/۱۷ - ۱۹:۳۵:۰۰
کد خبر: ۱۳۶۱۳۶۰
فرانسه مجبور به کاهش فعالیت‌های هسته‌ای خود شد
شرکت برق دولتی این کشور (EDF) بعد از وقوع این خشکسالی به احبار تولید برق در تعدادی از نیروگاه‌های هسته‌ای فرانسه را کاهش داده است

به گزارش خبرنگار گروه علمی و فناوری خبرگزاری برنا؛ خبرها حکایت از تشکیل یک کمیتۀ ویژه برای مقابله با خشکسالی در فرانسه توسط دولت امانوئل ماکرون دارد. براساس اطلاعات منتشر شده به دنبال این خشکسالی کم سابقه کم‌آبی بیش از ۱۰۰ شهر فرانسه را فراگرفته است و ساکنان این شهرها  با کمبود آب آشامیدنی روبرو هستند.
خبرگزاری AFP نیز در همین رابطه گزارش داده است که شرکت برق دولتی این کشور (EDF) بعد از وقوع این خشکسالی به احبار تولید برق در تعدادی از نیروگاه‌های هسته‌ای فرانسه را کاهش داده است؛ چرا که آب رودخانه‌های فرانسه به اندازۀ کافی برای سرد نگاه داشتن راکتورهای هسته‌ای خنک نیست بنابراین آبی که برای خنک کردن راکتورها استفاده می‌شود را نمی‌توان با دمایی مطمئن به چرخۀ طبیعت بازگرداند.

رسانۀ دولتی انگلیس در ادامه تصریح می‌کند که شبکه ملی هواشناسی فرانسه اعلام کرده است که طی ماه ژوئیه میلادی در این کشور فقط ۹.۷ میلی‌متر باران باریده به عبارت ساده‌تر فرانسه در ژوئیه، کم‌بارش ترین ماه خود از مارس ۱۹۶۱ تاکنون را تجربه کرد.
این شبکه تأکید می‌کند: طی روزهای آیندۀ دمای هوا در فرانسه بیشتر از میانگین 30 درجه سانتی‌گراد را تجربه‌ خواهد کرد، البته می‌توان انتظار داشت که برخی نقاط جنوبی این کشور دمای بیش از 37درجه را نیز تجربه نمایند! کارشناسان همچنین معتقدند که بیشتر مردم فرانسه برای مدت زمانی قابل توجه باید دمایی بین 32 تا 36 درجه را تحمل کنند، البته فرانسه تنها کشوری در اروپا نیست که برای آن هشدار خشکسالی صادر شده است، برخی دیگر از سرزمین‌های اروپایی نیز هشدارهای مشابه‌ای دریافت کرده‌اند.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز