قتل عام کودکان فلسطینی در فضای مجازی

۱۴۰۱/۰۵/۱۸ - ۰۲:۴۸:۰۰
کد خبر: ۱۳۶۱۴۳۲
قتل عام کودکان فلسطینی در فضای مجازی
منابع خبری از ممنوعیت انتشار عکس شهید ۵ ساله فلسطینی آلاء قدوم در شبکۀ مجازی اینستاگرام با مالکیت متا خبر دادند، این اقدام اینستاگرام در حالی صورت می‌پذیرد که ‌پیشتر بارها در رسانه‌ها اخباری در ارتباط با نزدیکی آدام موسری مدیر این شبکه و مارک زاگربرگ مالک متا به صهیونیست‌ها منتشر شده است

به گزارش خبرنگار گروه علمی و فناوری خبرگزاری برنا؛ منابع خبری از ممنوعیت انتشار  عکس شهید ۵ ساله فلسطینی آلاء قدوم در شبکۀ مجازی اینستاگرام با مالکیت متا خبر دادند، این اقدام اینستاگرام در حالی صورت می‌پذیرد که ‌پیشتر بارها در رسانه‌ها اخباری در ارتباط با نزدیکی آدام موسری مدیر این شبکه و مارک زاگربرگ مالک متا به صهیونیست‌ها منتشر شده است.

این شبکه بارها مخالفت علنی خود با شعائر اسلامی و هرگونه ابراز مخالفت با جنایات صهیونیست‌ها در قدس شریف را علناً ابراز کرده است، برای مثال همین چند روز قبل بود که اینستاگرام صفحۀ میثم مطیعی مداح ایرانی را بابت انتشار محتوایی دربارۀ آزادی قدس شریف مسدود کرد، البته این اولین بار نیست که اینستاگرام به سانسور آشکار مطالب مرتبط با آرمان فلسطین می‌پردازد.

دو زیر مجموعۀ متا، فیسبوک و اینستاگرام سال گذشته نیز رویکرد مشابه‌ای دربارۀ مسئلۀ فلسطین داشتند، این دو شبکه بعد از تنش‌زایی صهیونیست‌ها در قدس شرقی و اجبار ساکنان منطقۀ شیخ جراح برای ترک منازلشان و گسترش شهرک‌های صهیونیست نشین همچنین حمله به مسجد الاقصی، بمباران کرانه باختری و غزه توسط نیروهای رژیم موقت اسرائیل و کشته شدن ۱۲۰ نفر از جمله ۲۰ کودک، اقدام به حذف پست‌های حامیان فلسطین و مستندات جنایات صهیونیست‌ها کردند، مدیران اینستاگرام پس از این اقدام مدعی شدند که این کار را به منظور ممانعت از نفرت‌افکنی علیه یهودیان انجام داده‌‌اند.

این ادعای مدیران شبکۀ اینستاگرام در حالی مطرح می‌شود که طی خشونت‌های انجام شده توسط سربازان رژیم صهیونیستی دست کم ۹۰۰ فلسطینی مجروح شده بودند!

علیرغم همۀ این مسائل مدیران متا مدعی هستند که سیاست آن‌ها درباره سانسور محتوای ضد"صهیونیست" برای ایمنی "یهودیان" است! این شرکت حتی پست‌هایی که ارتباط قطعی با واژۀ صهیونیست نداشتند را هم حذف می‌کرد و کاربران و طرفداران فلسطین بارها از ناپدید شدن پست‌ها و صدور اخطار نقض سیاست‌های متا توسط این پلتفرم‌ها شکایت کردند.

فیس بوک در آن مقطع مدعی شد که حذف یکبارۀ پست‌ها فقط یک اتفاق و خطای انسانی بوده است! این ادعا در حالی مطرح می‌شود که فیسبوک و اینستاگرام فقط برای توجیه اقدامات نادرست خود دو واژۀ "صهیونیست" و "یهود" را مترادف یکدیگر قلمداد می‌کنند تا این امکان را داشته باشند که مطالب مربوط به جنایات صهیونیست‌ها را حذف کنند.

اینترسپت همان موقع گزارش داده بود که هر دو شبکه اجتماعی در آن بازۀ زمانی به صورت گسترده تمام مطالب هواداران فلسطین را سانسور می‌کردند، این سانسور به ویژه دربارۀ پست‌هایی که خشونت‌های رژیم موقتی اسرائیل را مستندسازی می‌کردند، صدق می‌کرد.

ادعای مدیران اینستاگرام در حالی مطرح می‌شود که صهیونیست هیچ قرابت فکری با آیین توحیدی «یهود» و پیروان اهل کتاب آن ندارد، بر همین اساس هم است که بسیاری از یهودیان طی سال‌های اشغال قدس شریف حاضر به مهاجرت به این سرزمین نشدند.

شایان توجه اینکه بر اساس آموزه‌های قرآن کریم، مسلمانان همواره با اهل کتاب با احترام برخورد کرده‌اند و طرح چنین ادعاهایی از سوی رژیم صهیونیستی و سرویس‌های مجازی حامی آن به هیچ وجه محلی از اعراب ندارد.

این رفتارهای دیکتاتورانۀ اینستاگرام تقارن قابل تأملی نیز با مناسب‌های این روزها و ماه محرم دارد همانطور که لشگریان شام و کوفه برای ممانعت از رسیدن پیام حق به مردم، همزمان با ورود کاروان عاشورایی اسرای خاندان عصمت و طهارت در شهرها هلهله راه می‌انداختند یا مجلس یزید را برهم می‌زدند که سخنان زینب کبری شنیده نشود، امروز نیز برای جلوگیری از انتشار صدای حق، دشمنان مسلمانان سعی دارند تا صدای مسلمین را ساکت کنند و برای این کار حتی از حذف تصاویر کودکی پنج ساله نیز ابایی ندارند.

روایت اسلامی یکی از علائمی که دربارۀ ظهور حضرت ولیعصر (عج) مطرح می‌کنند، امکان تماشای عالم در کف دست است، برخی این روایت را بی‌تناسب با فراگیر شدن شبکه‌های اجتماعی نمی‌دانند اما واقعاً کسی هست که فکر کند، چنین تعبیری می‌تواند به شبکه‌های تحت مدیریت غرب اشاره داشته باشد؟ شبکه‌هایی که تاب انتشار تصاویر کودک شهید 5 سالۀ فلسطینی را ندارند، اساساً امکان دارد که اجازه دهند تا ندای «انا بقیه‌الله» از درون آن‌ها شنیده شود؟!

خداوند متعال در قرآن کریم به مسلمانان یادآور شده که باید مقابل دشمنان آماده باشند، این آمادگی در فضای مجازی را می‌توان به قوت پیدا کردن در لایه‌های مختلف شبکه مانند سرویس، دستگاه، محتوا و ... تعبیر کرد.

یقیناً اینستاگرام و دیگر شبکه‌های مجازی، تلویزیونی و رادیویی غربی رویکرد خود دربارۀ سانسور حقایق دربارۀ فلسطین و جنایات رژیم صهیونیستی را تغییر نخواهند داد، این خود مسلمانان هستند که باید با تقویت توان سایبری و رسانه‌ای خود همانطور که رهبر معظم انقلاب در بیانیۀ گام دوم انقلاب اسلامی اشاره می‌کنند، حصار رسانه‌ای دشمن را بشکنند تا جریان تحریف شکست بخورد.

انتهای پیام/

خبرنگار: علی پژوهش

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز