هوشمندسازی و هوش مصنوعی دو رکن مورد توجه کشور برای ساختن آینده ایران

۱۴۰۱/۰۵/۱۸ - ۲۱:۳۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۶۱۸۶۸
هوشمندسازی و هوش مصنوعی دو رکن مورد توجه کشور برای ساختن آینده ایران
طرح جهش هوشمند سازی توسط ستاد توسعه اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی ریاست جمهوری برای تقویت شرکت‌های فعال در حوزه هوش مصنوعی تدوین شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا؛ ستاد توسعه اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در راستای یکی از رسالت‌های خود به‌منظور توسعه فناوری‌های نوظهور و کاربردی در حوزه‌های مرتبط با هوشمندسازی طرحی با عنوان جهش هوشمندسازی را طرح‌ریزی کرده است.

این طرح حمایتی در تلاش است تا عناصر مختلف پیشران برای توسعه زیست‌بوم هوش مصنوعی و هوشمندسازی در کشور را هدف قرار داده و بتواند به‌صورت اهرمی منجر به‌شتاب گرفتن فعالیت‌های عناصر این زیست‌بوم شود. این طرح بر اساس اولویت‌های فناورانه و مسئله محور ستاد اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی ارائه شده است.

با توجه به ابعاد گسترده طرح جهش هوشمندسازی و استقبال بی‌نظیر شتاب‌دهنده‌ها، مراکز نوآوری، استارتاپ‌ها و شرکت‌های حوزه اقتصاد دیجیتال از این فراخوان، در روز ۱۰ مردادماه و پس از اتمام مهلت ارسال طرح‌ها، ستاد اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی تصمیم به تمدید مهلت ارسال طرح‌های پیشنهادی تا تاریخ ۹ شهریورماه سال جاری گرفت.

اولویت‌های فناورانه ستاد اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی شامل هوش مصنوعی، اینترنت اشیاء، رباتیک، واقعیت افزوده و مجازی و بلاکچین است. شتاب‌دهنده‌ها و مراکز نوآوری و  شرکت‌های نوپا و یا کوچک – متوسط مخاطبین این طرح هستند.

علاقه‌مندان می‌توانند برای ثبت‌نام یا دریافت اطلاعات بیشتر به پلتفرم نوآوری باز هوشمندسازی مراجعه کنند.

انتهای پیام/

نظر شما