هم‌افزایی تجهیزات برای انجام مأموریت‌های علمی و پژوهشی

۱۴۰۱/۰۵/۱۹ - ۱۹:۳۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۶۲۳۰۶
هم‌افزایی تجهیزات برای انجام مأموریت‌های علمی و پژوهشی
209 مجموعه آزمایشگاهی، پژوهشی و دانشگاهی به اشتراک گذاشتن تجهیزات کاربردی خود در حوزه زیست‌فناوری به توسعه این صنعت کمک کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا؛ تجهیزات و دستگاه‌هایی که در اختیار متقاضیان و فعالان این حوزه قرار گرفته است تا بتوانند در مسیر توسعه زیست‌فناوری در کشور قدم بردارند و این عرصه کاربردی را هم‌گام با دیگر کشورها رشد دهند. بر همین اساس با همکاری 209 مجموعه در حال حاضر 5 هزار و 570 تجهیز و ادوات آزمایشگاهی به اشتراک گذاشته شده است.

فناوری‌های زیستی از جمله حوزه‌هایی است که برای توسعه یافتگی خود به بهره گیری از تجهیزات و دستگاه‌های آزمایشگاهی نیاز دارد این عرصه به عنوان یکی از پرکاربردترین و پرمخاطب‌ترین حوزه‌های فناورانه قطعا در مسیر توسعه یافتگی خود به ابزارهای آزمایشگاهی نیاز دارد تا بتواند پژوهشگران و اساتید این حوزه را برای انجام تحقیقات هدفمندشان یاری کند.

شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هم به عنوان یکی از مجموعه‌های پیشتاز و نقطه اتصال مراکز و فعالان حوزه آزمایشگاهی؛ چند سالی است که با دور هم جمع کردن مجموعه‌های فعال حوزه آزمایشگاهی اعم از مراکز پژوهشی، آزمایشگاه‌ها و دانشگاه‌ها در تلاش است تا پل ارتباطی شود میان دارندگان و متقاضیان این تجهیزات و دستگاه‌های آزمایشگاهی.

 تاکنون هم 1 هزار و 369 مجموعه آزمایشگاهی در کشور به عضویت این شبکه درآمده اند و 26 هزار و 617 ابزار و دستگاه آزمایشگاهی خود را به اشتراک گذاشته اند که 5 هزار و 570 قطعه از این دستگاه‌ها به حوزه فناوری‌های زیستی مربوط می شود.

آزمایشگاه شرکت سلول بافت آزما، آزمایشگاه آنالیز آنتی باکتریال پژوهشکده مهندسی بافت و پزشکی بازساختی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز، آزمایشگاه آنالیز دستگاهی دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان فارس (شیراز)، آزمایشگاه آنالیز دستگاهی مواد طبیعی و شیمیایی دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان، آزمایشگاه تحقیقات مرکزی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی دزفول، آزمایشگاه تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام، آزمایشگاه تحقیقاتی زیست فناوری دانشگاه پیام نور کرمانشاه از جمله این مجموعه‌ها هستند. مراکزی که در استان‌ها و مناطق مختلف کشور پراکنده‌اند.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز