نقش اساسی نخبگان در تحول مثبت اجتماعی

۱۴۰۱/۰۵/۲۰ - ۱۸:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۶۲۶۲۰
نقش اساسی نخبگان در تحول مثبت اجتماعی
رئیس بنیاد نخبگان استان همدان با تأکید بر رسالت بنیاد ملی نخبگان در نخبه‌شناسی، نخبه‌گزینی، نخبه‌پروری و نخبه‌گماری، گفت: استفاده از نخبگان در سطوح مدیریتی یک ضرورت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ کارگاه آموزشی معرفی طرح‌های بنیاد ملی نخبگان با محوریت پشتیبانی‌های دانشجویی طرح شهید وزوایی در دانشگاه علوم پزشکی همدان (بصورت مجازی و حضوری ) با شرکت اعضای هیئت علمی دانشگاه و جمعی از مسئولان حوزه پژوهشی و استعدادهای داخشان برگزار شد.  

در ابتدای این کارگاه،‌ موسی اعظمی؛ رئیس بنیاد نخبگان استان همدان، هدف از برگزاری این کارگاه را آشنایی بیشتر جامعه دانشگاهی علوم پزشکی با تسهیلات و حمایت‌های بنیاد ملی نخبگان و ماموریت‌ها و رسالت‌های این نهاد دانست و گفت: تعامل گسترده با جامعه دانشگاهی، اصل تمام برنامه‌های نخبگانی است.

وی با تأکید بر رسالت بنیاد ملی نخبگان در نخبه‌شناسی، نخبه‌گزینی، نخبه‌پروری و نخبه‌گماری، افزود: نخبگان نقش عظیمی در مسیر توسعه و تحول جامعۀ بشری داشته و دارند و به همین دلیل استفاده از ظرفیت‌ها، تجارب و دانش آنان در سطوح مختلف جامعه از جمله سطوح مدیریتی، الزامی است.

اعظمی در ادامه با استناد به تعریف فرد نخبه در سند راهبردی کشور، اثرگذاری در جامعه تخصصی را یکی از مهمترین ویژگی‌های این افراد دانست و ادامه داد: نخبگان قابلیت و توان ایجاد تحول مثبت و مفید در جامعه تخصصی را دارند اما در کنار آن، به فضائل اخلاقی نیز آراسته‌ هستند.

در ادامه این برنامه، بخشی از حمایت‌ها و تسهیلات اعطایی به گروه‌های مختلف نخبگانی تشریح شد.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز