کپی یک نسخۀ از همۀ اطلاعات کاربران در سرورهای اینستاگرام و فیسبوک!

۱۴۰۱/۰۵/۲۲ - ۰۲:۱۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۶۲۹۶۸
کپی یک نسخۀ از همۀ اطلاعات کاربران در سرورهای اینستاگرام و فیسبوک!
یکی از کارمندان گوگل به نام فلیکس کراوس طی بررسی‌های خود متوجه شده است که اینستاگرام و فیس‌بوک تمام حرکات کاربران خود را زمانی که در حال استفاده از این برنامک‌ها هستند به طور دقیق و کامل رصد می‌کنند.

به گزارش خبرنگار گروه علمی و فناوری خبرگزاری برنا؛ یکی از کارمندان گوگل به نام فلیکس کراوس طی بررسی‌های خود متوجه شده است که اینستاگرام و فیس‌بوک تمام حرکات کاربران خود را زمانی که در حال استفاده از این برنامک‌ها هستند به طور دقیق و کامل رصد می‌کنند.

وی می‌افزاید: طراحان اینستاگرام و فیسبوک کدهای رهگیری کاربران خود را درون هر وب‌سایتی که نمایش می‌دهند، قرار داده‌اند اگر فرد هر لینک دیگری در سایت‌های لینک شده از جمله تبلیغ‌ها را باز کند، آن‌ها متوجه می‌شوند. اینستاگرام و فیسبوک همچنین کلمه عبور، اطلاعات کارت بانکی، آدرس و هر اطلاعات دیگری که در این دو برنامه تایپ می‌کنید را در سرورهای خود ذخیره می‌نمایند!

جالب است که بر خلاف گذشته متا، شرکت مادر اینستاگرام و فیسبوک بعد از طرح این قبیل افشاگری‌ها در فضای مجازی به دیوار حاشا پناه نبرده‌اند، این شرکت در واکنش به این افشاگری طی بیانیه‌ای اعلام کرده است که ما عامدانه این کار را کرده‌ایم تا کاربران بتوانند بعدا به اطلاعات خود دسترسی آسان‌تری داشته باشند و هدف ما نشان دادن تبلیغات منحصر به فرد برای هر کاربر است(اعتراف غیر مستقیم به داده‌کاوی کاربران) اما آیا کارشناسی آگاه به دنیای فناوری اطلاعات هست که این ادعای متا را بپذیرد که این شرکت از اطلاعات کاربری فقط برای تسهیل امور کاربران و نمایش تبلیغات و چینش اکسپلورر اختصاصی استفاده می‌کند؟

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز