دلارهای نژادپرستانه‌ای که فیسبوک جمع می‌کند

۱۴۰۱/۰۵/۲۲ - ۰۲:۴۲:۰۰
کد خبر: ۱۳۶۲۹۶۹
دلارهای نژادپرستانه‌ای که فیسبوک جمع می‌کند
بر اساس آخرین رصدهای انجام شده ۱۱۹ صفحه و ۲۰ گروه در فیسبوک با موضوع حمایت از سازمان‌های معتقد به برتری سفید پوستان، فعال هستند.

به گزارش خبرنگار گروه علمی و فناوری خبرگزاری برنا؛ متا شرکت مادر فیسبوک مدعی است که انتشار محتوای مرتبط با گروه‌های افراطی از جمله حامیان برتری نژادی سفید پوستان در پلتفرم‌های این هلدینگ مجاز نیست اما فیسبوک یکی از شبکه‌های اجتماعی وابسته به این شرکت در بخش جستجوی خود، تبلیغاتی را مربوط به این گروه‌ها منتشر کرده است.

بر اساس آخرین رصدهای انجام شده ۱۱۹ صفحه و ۲۰ گروه در فیسبوک با موضوع حمایت از سازمان‌های معتقد به برتری سفید پوستان، فعال هستند.

پژوهش‌های انجام شده نشان می‌دهد که برخلاف ادعاهای فیسبوک که درآمدزایی از تبلیغات نفرت پراکنی را رد می‌کند اما تبلیغات این شبکه اجتماعی در ۴۰ درصد جستجو‌های مربوط به گروه‌های مذکور مشاهده می‌شدند.

رصد داده‌های موجود نشان می‌دهد که حدود 24صفحه از مجموعه های که موضوع فعالیت آن‌ها حمایت از برتری سفیدپوستان است به طور خودکار در فیسبوک ایجاد شده‌اند! زمانی که کاربران علایق، محل کار یا کسب و کارخود را بدون یک صفحه خاص فهرست می‌کنند، پلتفرم به طور خودکار صفحاتی می‌سازد. چالش ایجاد خودکار صفحات حامیان برتری سفید پوستان قبلاً در یک تحلیل سال ۲۰۲۰ Tech Transparency Project نیز مطرح شده بود که پاسخ مناسبی به آن داده نشد.
دنی لور سخنگوی متا بعد از انتشار این گزارش مدعی شد که این شرکت طی این مدت ۲۷۰ گروه حامی برتری سفیدپوستان در فیسبوک را شناسایی و حذف کرده است. وی در ادامۀ ادعاهای خود اضافه کرد که متا تلاش دارد تا سرمایه گذاری مناسبی در بخش‌های مختلف فناوری، جذب نیروی انسانی و پژوهش برای ایمن نگه داشتن پلتفرم خود از حضور این گروه‌ها انجام دهد.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز