رشد کیفیت آزمایشگاه چطور موجب پیشرفت علمی کشور می‌شود؟

۱۴۰۱/۰۵/۲۴ - ۰۱:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۶۳۸۸۵
رشد کیفیت آزمایشگاه چطور موجب پیشرفت علمی کشور می‌شود؟
توسعه علمی کشور محقق نمی شود مگر اینکه در گام نخست، دسترسی به تجهیزات آزمایشگاهی و انجام تست‌های آزمایشی میسر شود. اگر تجهیزات آزمایشگاهی در حوزه‌های مختلف فناورانه تامین شود؛ توسعه علمی و فناورانه سرعت می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا؛ توسعه علمی کشور محقق نمی شود مگر اینکه در گام نخست، دسترسی به تجهیزات آزمایشگاهی و انجام تست‌های آزمایشی میسر شود. اگر تجهیزات آزمایشگاهی در حوزه‌های مختلف فناورانه تامین شود؛ توسعه علمی و فناورانه سرعت می‌گیرد.

به همین دلیل توسعه خدمات آزمایشگاهی در کشور آن هم در عرصه‌های گوناگون فناوری یکی از ضروریاتی است که می تواند یاریگر زیست بوم فناوری و نوآوری در مسیر تحقق توسعه پایدار باشد. یکی از مجموعه‌هایی که در همین مسیر و با هدف حمایت از فعالان حوزه پژوهش و تحقیق حرکت می‌کند شبکه ازمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است.

شبکه‌ای که نقش غیرقابل انکاری در ارائه گسترده خدمات و توسعه فعالیت‌های آزمایشگاهی و پژوهشگاهی دارد. این مجموعه کمک کرده است تا دسترسی ها به تجهیزات و آموزش‌های مفید در حوزه آزمایشگاهی کشور تسهیل شود. این کار نقشی مهم در توسعه علمی ایران دارد.

یکی از مجموعه‌های حمایت شده از سوی این شبکه، آزمایشگاه جامع تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی سبزوار است که خدمات مختلفی در حوزه‌های سلولی و مولکولی و گیاهان دارویی ارائه می‌دهد. این مجموعه با عضویت در شبکه آزمایشگاهی توانسته خدمات خود را در اختیار فعالان این حوزه قرار دهد و آموزش‌های کاربردی هم در حوزه های مختلف به متقاضیان ارائه کند. ما در حوزه‌های مختلفی مانند سلولی و مولکولی، گیاهان دارویی، حیوانات آزمایشگاهی، زیستی و دارویی خدمات گسترده‌ای را به دانشجویان و پژوهشگران ارائه می کنیم. 

 انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز