کارخانه نوآوری درخشان یزد با حضور ستاری افتتاح می‌شود

۱۴۰۱/۰۵/۲۵ - ۱۳:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۶۴۶۵۸
کارخانه نوآوری درخشان یزد با حضور ستاری افتتاح می‌شود
دهمین کارخانه نوآوری کشور امروز با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در استان یزد افتتاح می شود تا زمینه را برای رونق زیست‌بوم فناوری و نوآوری استان فراهم کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا؛ دهمین کارخانه نوآوری کشور امروز با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در استان یزد افتتاح می شود تا زمینه را برای رونق زیست‌بوم فناوری و نوآوری استان فراهم کند.

بر همین اساس، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری با استقبال مهران فاطمی استاندار یزد و مسوولان استانی وارد این استان شد.

 

افتتاح  کارخانه نوآوری درخشان  یزد

ستاری با همراهی استاندار یزد، در نخستین بخش از سفر یک روزه خود به این استان فاز اول کارخانه نوآوری درخشان را افتتاح می‌کند.

در فاز اول کارخانه نوآوری درخشان شامل فضای کار ۴ هزار متری، فضای اداری و محوطه بیرونی که با توجه به نیازهای فعلی مرمت و تجهیز شده است، به بهره برداری می رسد.

 

 ورود نوآوری‌ها به بخش معدن

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در ادامه این سفر با حضور در مرکز توسعه فناوری های نوین معدنکاری دیاکو، از دستاوردها و توانمندی‌های این مرکز بازدید می‌کند. تبدیل ایده‌های نوآورانه دانشگاهیان به خدمات و محصولات ایران‌ساخت، رسوخ نوآوری‌ها به حوزه معدن و ایجاد زمینه برای سرمایه گذاری بخش خصوصی در حوزه معدن از اهداف این مرکز به شمار می‌رود.

 

رونمایی از محصولات ایران‌ساخت پارک علم و فناوری یزد

ستاری همچنین با حضور در پارک علم و فناوری یزد،  از ۱۰ محصول ایران‌ساخت تولیدشده توسط شرکت‌های مستقر در این پارک رونمایی می‌کند و با فعالان فناور مستقر در این شرکت‌ها به گفت‌وگو خواهد نشست.

 

 افتتاح و بازدید از واحدهای فناور دانشگاهی

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری به دانشگاه یزد می‌رود تا با افتتاح ساختمان خدمات فناوری این استان، زمینه برای ارایه ایده‌های نوآورانه به محصول و خدمات دانش‌بنیان و خلاق فراهم شود.

ستاری ضمن بازدید از نمایشگاه محصولات دانش‌بنیان و خلاق شرکت‌های مستقر در این دانشگاه، با فعالان فناور و خلاق مستقر در این دانشگاه گفت‌وگو می‌کند.

 

توسعه شرکت های خلاق فعال در صنعت مد و پوشاک

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری با حضور در دانشگاه آزاد اسلامی یزد، مرکز نوآوری پوشاک این دانشگاه را افتتاح می کند تا فضای لازم برای شکل گیری شرکت‌های خلاق فعال در این حوزه و ورود ایده‌های نوآورانه در حوزه مد و پوشاک به بازار تسهیل شود. 

افتتاح بخش پیوند مغز استخوان بیمارستان شهید صدوقی، بازدید از پژوهشکده علوم تولید مثل در مرکز تحقیقات ناباروری دانشگاه علوم پزشکی یزد از دیگر بخش های سفر یک روزه معاون علمی و فناوری رییس جمهوری به این استان است.

ستاری در بخش پایانی این سفر با حصور در نشست اقتصاد دانش بنیان استان، در جمع مسوولان، نخبگان و فعالان دانش‌بنیان و خلاق استانی ضمن جمع بندی دستاوردهای این سفر، با دریافت مشکلات و نکات آنان، دستورات لازم برای پیگیری و حل مشکلات پیش روی زیست بوم فناوری و نوآوری استان را صادر می کند. 

انتهای پیام/

نظر شما