کانگوروها گوگل را نقره داغ کردند!

۱۴۰۱/۰۵/۲۶ - ۰۱:۱۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۶۴۸۹۲
کانگوروها گوگل را نقره داغ کردند!
بر اساس قانون استرالیا فیسبوک، گوگل، اینستاگرام و پلتفرم ها (META.O) باید به شرکت‌های رسانه‌ای برای تولید محتوا روی پلتفرم‌هایشان پول پرداخت کنند.

به گزارش خبرنگار گروه علمی و فناوری خبرگزاری برنا؛ جمعۀ گذشته کمیسیون رقابت استرالیا اعلام کرد که دادگاه فدرال این کشور شرکت گوگل از مجموعۀ آلفابت را محکوم به پرداخت 60 میلیون دلار استرالیا (معادل 42.7 میلیون دلار آمریکا)؛ چرا که این شرکت کاربرانش را فریب داده و اطلاعات مرتبط با موقعیت مکانی آن‌ها را خارج از ضوابط استفاده کرده است، دادگاه عالی استرالیا متوجه شده که شرکت گوگل کاربران خود را طی بازۀ زمانی ژانویۀ 2017 تا دسامبر 2018 دربارۀ موضوع جمع‌آوری داده‌های مرتبط با موقعیت مکانی فریب داده است.

گزارش رویترز نشان می‌دهد که گوگل به مردم دربارۀ جمع‌آوری داده‌های موقعیت مکانی دروغ گفته است، کاربران این شرکت به طور معمول تصور می‌کنند که «تاریخچۀ موقعیت مکانی» تلفن‌های اندرویدی تنها راه جمع‌آوری اطلاعات مرتبط با موقعیت مکانی است اما واقعیت با این تصور تفاوت زیادی دارد، گوگل راه‌های دیگری هم برای دسترسی به این داده‌ها دارد که کاربران از آن‌ها بی‌اطلاع هستند.

کمیسیون رقابت و حمایت از حقوق مصرف‌کننده استرالیا (ACCC) در این رابطه عنوان کرد: برآوردها نشان می‌دهد که احتمالاً حدود 1.3 میلیون نفر از کاربران استرالیایی از این مسئله آسیب دیده‌اند، نهاد ناظر استرالیا بعد از مطرح شدن این مشکل، در اکتبر سال 2019 میلادی علیه گوگل و دفتر منطقه‌ای آن پروندۀ قضایی باز کرد، البته رگلاتور استرالیا معتقد است که گوگل تلاش‌هایی برای رفع این مشکل در آن مقطع انجام داد.

شرکت گوگل در بیانیه‌ای اعلام کرد که این موضوع را حل کرده است و سعی کرده تا مدیریت اطلاعات مکانی کاربران و درکش را ساده و آسان کند.

این شرکت فناوری طی یک سال گذشته دچار چالش‌هایی با دستگاه قضایی استرالیا شده است به خصوص که دولت این کشور قانونی را بررسی و تصویب کرده است تا فیسبوک، گوگل، اینستاگرام و پلتفرم‌ها (META.O) به شرکت‌های رسانه‌ای برای تولید محتوا روی پلتفرم هایشان پول پرداخت کنند.

استرالیا همچون بسیاری از کشورهای دیگر قوانین سختگیرانه‌ای برای شرکت‌های بزرگ فناوری از جمله گوگل دارد تا این شرکت‌ها به حاکمیت دولت کانبرا خدشه وارد نکنند.

انتهای پیام/

 

خبرنگار: علی پژوهش

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز