ایران چند محصول نانو دارد؟

۱۴۰۱/۰۵/۲۶ - ۱۷:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۶۵۲۴۸
ایران چند محصول نانو دارد؟
بازار فناوری نانو در ایران به دو حوزه محصولات و تجهیزات فناورانه تقسیم می شود و در حال حاضر 1190 محصول ایران ساخت در این دو عرصه ثبت شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا؛ از این تعداد 961 مورد به حوزه محصولات فناورانه و 229 مورد آن به عرصه تجهیزات تعلق گرفته است.  اگر نگاه آماری به اعداد داشته باشیم؛ روند صعودی و رشد یافته تولید محصولات و تجهیزات ایران ساخت از سال 87 به وضوح قابل مشاهده است. عددی که از حدود 11 محصول و تجهیز آغاز شده و به 1190 مورد رسیده است.

این اتفاق هم دستاورد تلاش شرکت های دانش بنیان و حمایت‌های دولتی و سعی بر رفع مشکلات و چالش‌های پیش روی فناورانی است که در این حوزه فعالیت می‌کنند. شکل گیری زیست بوم فناوری و نوآوری و هم افزایی های موثر میان بخش دولتی و خصوصی مهم‌ترین عواملی است که این اتفاق را رقم زده است.

محصولاتی که سهم بیشتر آن به حوزه تولید مواد اولیه، حمل و نقل و عمران و ساختمان می رسد. این تولیدات حاصل تلاش 261 شرکت تولیدکننده محصول و 64 شرکت تولیدکننده تجهیزات نانوفناورانه است. تولیداتی که با کیفیت بالا و کارایی زیاد به دست مصرف کنندگان صنعتی و خانگی می رسد.

ستاد توسعه فناوری نانو معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هم با هدف ایجاد شفافیت بازار و افزایش اعتماد مصرف‌کنندگان به محصولات فناوری نانو، اقدام به ایجاد واحد ارزیابی محصولات فناوری نانو کرده است تا رقابت ها برای تولید این محصولات بیشتر شود.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز