ضرورت تقویت نگاه نخبگان هر استان به توسعۀ محلی

۱۴۰۱/۰۵/۲۷ - ۰۸:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۶۵۳۵۸
ضرورت تقویت نگاه نخبگان هر استان به توسعۀ محلی
عبداللهی با اشاره به لزوم برنامه‌ریزی بر مبنای علم و پژوهش در مسیر توسعه استانی، گفت: نخبگان، دانشگاهیان و صاحب نظران باید طرح و برنامه ارائه دهند که چگونه با سرعت بیشتری به نتایج ماندگار برسیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ نماینده عالی دولت در استان البرز گفت: دانشگاه‌ها باید دانشجویان خود را به مهارت‌های مختلف مجهز کنند تا بتوانند در حوزه‌های گوناگون مشغول به کار شوند.

مجتبی عبداللهی با بیان اینکه درصدد هستیم نگاه نخبگان و دانشگاهیان را به توسعه استان معطوف کنیم، افزود: بر این باور هستم که در دوره ریاست جمهوری آیت الله رییسی با توجه به اراده‌ای که شکل گرفته و با استفاده از ظرفیت‌های نهفته، می‌توانیم مسائل و مشکلات را حل کنیم.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین اقدامات اثرگذار در استان، راه اندازی قرارگاه اجتماعی است که نتایج ملموسی را برای مردم داشته است.در این راستا نشست های متعددی با گروه های موثر جامعه داشته ایم و توجه ها به این سو جلب شده است. ارتباط تنگاتنگ با مردم گره گشا است چراکه علاوه بر احصا مشکلات بطن جامعه می توانیم از توان مردم نیز برای حل آنها استفاده کنیم.

عبداللهی گفت: نخبگان، دانشگاهیان و صاحب نظران باید طرح و برنامه ارائه دهند که چگونه با سرعت بیشتری به نتایج ماندگار برسیم.قرارگاه اشتغال استان با هدف نیل به استان سبز نیز در این حوزه و قرارگاه مسکن برای خانه دار شدن اقشار مختلف جامعه، راه اندازی می شود و در این زمینه ها نیز نیاز به برنامه ریزی با مبنای علمی و پژوهشی داریم. قرارگاه یک تشکیلات دائم نیست بلکه هدف از تشکیل آن رسیدگی به موضوعات در مدت زمانی مشخص با تاثیر گذاری بالا است.

عبداللهی با اشاره به روند فعالیت دانشگاه ها، گفت: در ملاقات های مردمی بسیاری از جوانان فارغ التحصیل از دانشگاه ها برای اشتغال مراجعه می کنند، این در حالی است که بیشتر شهرک های صنعتی استان اعلام نیاز در خصوص نیروی کار متخصص دارند.

استاندار البرز گفت: بسیاری از فارغ التحصیلان فاقد مهارت هستند و نمی‌توانند حتی در حوزه تخصصی خود نیز مشغول به کاری شوند. بر این اساس دانشگاه ها باید دانشجویان خود را به مهارت های مختلف مجهز کنند تا بتوانند در حوزه های مختلف مشغول به کار شوند.

استاندار البرز گفت: باید فرهنگ‌سازی شوند، چراکه این امکان فراهم نیست تا همه فارغ التحصیلان دانشگاه ها به شغل های ستادی و دولتی دست یابند. تعریف کنونی سواد با گذشته متفاوت است به این دلیل که فرد باید به مهارت و فن آموزی مجهز باشد، همچنین باید برای مانایی نخبگان در کشور برنامه ریزی کنیم چراکه آینده کشور در گرو فعالیت و پویایی این افراد است.

انتهای پیام/

نظر شما