خط دفاعی قدرتمند ایران با توان نخبگان شکل گرفت

۱۴۰۱/۰۶/۰۲ - ۰۸:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۶۷۶۶۲
خط دفاعی قدرتمند ایران با توان نخبگان شکل گرفت
توانمندی‌های دفاعی کشور با ایجاد ارتباط بین نیروهای مسلح و بخش‌های دانش‌بنیان، دانشگاه‌ها و نخبگان حاصل شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ سردار امیر علی حاجی زاده در بخشی از سخنان خود در نشست بصیرتی دانش‌پژوهان بیست و هفتمین دوره طرح ولایت در دانشگاه فردوسی مشهد با اشاره به نقش شرکت‌های دانش‌بنیان در صنعت گفت: ما در بسیاری از بخش‌های تولیدی، زمینه بسیاری از اقدامات را نداریم و فعالیت‌های دانش‌بنیان باید آن را به وجود بیاورد. اگر این امر صورت گیرد، می‌توانیم در اغلب صنایع، مشکلات را حل و اشتغال ایجاد کنیم.

فرمانده نیروی هوا فضای سپاه بیان کرد: ما در بسیاری از بخش‌ها نیازمند اقدامات دانش‌بنیان هستیم تا به این وسیله، وابسته به خارج نباشیم؛ چرا که تولید دانش‌بنیان، می‌تواند جهش ایجاد کند.

وی با بیان اینکه این اقدامات در حوزه دفاعی نیز انجام گرفته است، تصریح کرد: ما در حوزه نظامی این توانمندی‌هایی که الان داریم، در گذشته نداشتیم. در گذشته سیم خاردار وارد می‌کردیم، اما حالا پهپاد صادر می‌کنیم؛ بدون شک این مسیربا ایجاد ارتباط بین بخش‌های دانش‌بنیان، دانشگاه‌ها و نخبگان، طی شده است.

سردار حاجی‌زاده اضافه کرد: در همین نیروی هوافضا، ما اوایل در بخش تحقیقات، سرمایه‌گذاری کردیم تا بتوانیم موانع را پشت سر بگذاریم. این امر باعث برتری ایران در پهنه هوایی شد و بارها شنیدیم که غربی‌ها اولویت مذاکره را در محدود کردن پهپادها و قدرت موشکی ما بیان کردند.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه با تاکید بر اینکه ما سال‌هاست که شاهد جنگ ترکیبی از سوی دشمن هستیم، اظهار کرد: به لطف خداوند و با استقرار دولتی انقلابی و همت مسئولان و همچنین کمک آحاد مردم امیدواریم که این موضوع را نیز حل کنیم.

وی با تأکید بر اهمیت موضوع تولید، تصریح کرد: نسخه حل مشکلات کشور همان است که مقام معظم رهبری در طی سال‌های مختلف مطرح کرده‌اند و امسال نیز دوباره موضوع تولید، اشتغال و دانش‌بنیان را بیان فرمودند.

حاجی‌زاده افزود: این‌ها عصاره صدها جلد کتاب و راهکار و روش‌هایی است که دانشمندان و متخصصین روایت کردند و رهبر معظم انقلاب آن را در این سه کلمه مطرح کردند.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه با تأکید بر اهمیت نقش مسئولین در ایجاد انگیزه برای جوانان کشور افزود: مسئولین باید به جوانان و نخبگان امید و انگیزه بدهند و در اقدامات خود جسارت داشته و خطرپذیر باشند.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز