ماش خوردن چه فایده‌ای برای بدن ما دارد؟

۱۴۰۱/۰۶/۰۵ - ۰۰:۴۵:۰۰
کد خبر: ۱۳۶۸۹۳۸
ماش خوردن چه فایده‌ای برای بدن ما دارد؟
مردم برای ارتقاء عملکرد کبد خود و تعادل بخشیدن به میزان قند خون می‌توانند ماش را به رژیم قضایی روزانه‌ای که دارند، اضافه کنند تا وضع سلامتی خود را بهبود ببخشند.

به گزارش خبرنگار گروه علمی و فناوری خبرگزاری برنا؛ پژوهشگران در پژوهشی جدید به خواص و کاربردهایی جدید از ماش پی‌بردند. گیاه ماش مملو از آنتی اکسیدان بوده و امکان استفاده از آن برای مواردی همچون پیشگیری و درمان سکتۀ قلبی، کاهش کلسترول خون، فشار خون، قند خون و درمان دیابت وجود دارد.

هندوستان تایمز اضافه می‌کند که دانشمندان معتقد هستند که مردم برای ارتقاء عملکرد کبد خود و تعادل بخشیدن به میزان قند خون می‌توانند ماش را به رژیم قضایی روزانه‌ای که دارند، اضافه کنند تا وضع سلامتی خود را بهبود ببخشند.
به زعم پژوهشگران بیمارانی که دورۀ نقاهت خود را طی می‌کنند یا تلاش دارند تا عملکرد سیستم ایمنی بدنشان را تقویت کنند، این امکان را دارند که ماش را به عنوان بخشی از رژیم غذایی مفید خود استفاده کنند؛ چرا که این گیاه علاوه بر اینکه مقادیر زیادی مواد مغذی در دل خود دارد به راحتی نیز هضم می‌شود.
ماش در سنت هند به عنوان ملکۀ حبوبات شناخته می‌شود و حسن‌های متعددی که دارد، سبب می‌شود تا یک غذای فوق‌العاده محسوب شود. ماش در کنار همۀ خاصیت‌هایی که برای آن برشمرده شد، دارای مقادیر زیادی پکتین (نوعی از فیبر محلول) است که سبب کمک به پیشگیری و درمان یبوست و اسهال می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز