برای تحقق جهش اقتصادی باید کارها را به دست نخبگان بسپاریم

۱۴۰۱/۰۶/۰۶ - ۱۶:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۶۹۴۸۶
برای تحقق جهش اقتصادی باید کارها را به دست نخبگان بسپاریم
محمد مخبر گفت: به صحنه آوردن شرکت‌های دانش بنیان و استارتاپ‌ها نه صرفاً مزیت، بلکه از ضرورت‌ها و اولویت‌های کشور است و بازیگر اصلی این صحنه جوانان نخبه و با انگیزه هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ محمد مخبر گفت: به صحنه آوردن شرکت‌های دانش بنیان و استارتاپ ها نه صرفاً مزیت، بلکه از ضرورت‌ها و اولویت‌های کشور است و بازیگر اصلی این صحنه جوانان نخبه و با انگیزه هستند که خوشبختانه کشور ما از نظر نیروی انسانی خلاق و نخبه جزو کشورهای استثنایی و برتر است.

مخبر تصریح کرد: کشور ما از مواهب الهی متعدد و ظرفیت‌های گسترده‌ای برخوردار است و خوشبختانه بسترها و زیرساخت‌های لازم برای جهش اقتصادی هم فراهم است.

وی افزود: برای اینکه بتوانیم این جهش را از مسیر میانبر محقق سازیم باید کارها را به دست جوانان، نخبگان و شرکت‌های دانش بنیان بسپاریم.

معاون اول رئیس جمهور ادامه داد: تحقق هدف گذاری‌های انجام شده در شاخص‌های کلان اقتصادی از طریق گام به گام و حرکت در مسیر عادی میسر نیست بلکه نیازمند جهش و شتاب هستیم که این امر فقط با اتکا به نخبگان و فعالیت‌های دانش بنیان قابل انجام است.

وی با اشاره به نامگذاری سال جاری تحت عنوان تولید؛ دانش بنیان و اشتغال آفرین از سوی مقام معظم رهبری اظهار داشت: دولت در همین راستا در تمام وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی، تدوین آئین نامه فعال سازی شرکت‌های دانش بنیان و تأمین تسهیلات برای این شرکت‌ها را در دست اقدام دارد.

مخبر با تاکید بر اینکه مشکلات کشور جز به دست شرکت‌های دانش بنیان قابل حل نیست، افزود: آنچه توانست کشور را در دوره تحریم مقاوم کند و به رغم همه تقابل‌ها اقتصاد کشور را سرپا نگه دارد، تکیه بر فعالیت‌های دانش بنیان بود و در بخش نفت، پزشکی و صنعت وقتی که شرکت‌های خارجی به تعهدات خود عمل نکردند، با اعتماد و اتکا به شرکت‌های دانش بنیان توانستیم کارها را به انجام برسانیم.

معاون اول رئیس جمهور خاطرنشان کرد: امروز کشور به نقطه بسیار خوبی رسیده و آینده بسیار بهتری هم پیش رو داریم.

وی با تاکید بر اینکه باید جریان‌های دانش بنیان را تقویت و پشتیبانی کنیم، گفت: این تصمیمات در دولت اتخاذ شده است در همه وزارتخانه‌ها اجرا خواهد شد تا شاهد حرکت انقلابی و تحول خوبی در بخش استارت آپ ها باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز