رباتی که زندگی کردن را یاد می‌گیرد

۱۴۰۱/۰۶/۰۶ - ۰۲:۵۳:۰۰
کد خبر: ۱۳۶۹۴۸۹
رباتی که زندگی کردن را یاد می‌گیرد
ربات‌ طراحی شده توسط دانشگاه کالیفرنیا با استفاده از یادگیری مبتنی بر هوش مصنوعی (یادگیری تقویتی عمیق) این امکان را پیدا خواهد کرد در مدت زمان 20 دقیقه راه‌رفتن بر روی هر سطح و مسیری را بیاموزد

به گزارش خبرنگار گروه علمی و فناوری خبرگزاری برنا؛ فرض کنید، در دنیایی زندگی می‌کنید که ربات‌ها نیز مانند انسان‌ها آموزش می‌بینند و رشد می‌کنند، دانش بشری به سرعت در حال پیشرفت در این مسیر است به طوری که اخیراً الگوریتمی طراحی شده که ربات‌ها به کمک آن‌ می‌توانند فقط طی بیست دقیقه راه رفتن روی زمین‌های دارای توپوگرافی مختلف را بیاموزند!

اغلب ربات‌ها به این صورت کار می‌کنند که انسان‌ها آن‌ها را برای فعالیت در شرایط مختلف برنامه‌ریزی می‌کنند، برخی مواقع نیز ربات‌ها در شرایط شبیه‌سازی شده به آزمایش گذاشته می‌شوند تا کیفیت عملکرد آن‌ها برای انجام اموری مانند راه رفتن روی تپۀ سنگ، سطح لغزنده و .. بررسی شود اما مشکل این است که این ربات‌ها بعد از روبرو شدن با موقعیت‌های جدید دچار چالش می‌شوند؛ چرا که در برنامه‌ریزی آن‌ها نحوۀ مواجهه با شرایط غیر پیش‌بینی شده وجود ندارد.
چالشی که ربات طراحی شده توسط پژوهشگران دانشگاه کالیفرنیا آن را رفع کرده است، ربات‌ آن‌ها با استفاده از یادگیری مبتنی بر هوش مصنوعی (یادگیری تقویتی عمیق) این امکان را پیدا خواهد کرد در مدت زمان 20 دقیقه راه‌رفتن بر روی هر سطح و مسیری را بیاموزد.
محققان برای ربات‌ها بسته به موفقیتی که در یادگیری به دست می‌آورند، سطح مشخصی از پاداش را در نظر گرفته‌اند، این ربات‌ها به قدری تمرین می‌کنند که راه‌رفتن را به طور کامل بیاموزند، رفتاری که نوعاً می‌توان آن را بسیار شبیه به عملکرد انسان در یادگیری برشمرد.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز