آئین‌نامه‌ای که جهت حمایت از نخبگان به تصویب رسیده، بی‌نظیر است

۱۴۰۱/۰۶/۰۸ - ۱۹:۳۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۷۰۸۳۸
آئین‌نامه‌ای که جهت حمایت از نخبگان به تصویب رسیده، بی‌نظیر است
انسیه خزعلی گفت: اخیراً آئین نامه‌ای جهت حمایت از نخبگان به تصویب رسیده، که بی‌نظیر است، امیدوار هستیم در اجرا هم بتوانیم عالی عمل کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بنیادملی نخبگان؛ انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری صبح امروز در هفته دولت در دفتر این معاونت با دختران نخبه کنکور امسال دیدار کرد. وی ضمن ، شهید رجایی و شهید باهنر و خوشامدگویی و تبریک بابت موفقیت‌های کسب شده در کنکور گفت: امیدواریم بتوانیم در قبال خون این شهیدان و این فداکاری‌ها حرکت کوچکی و قدم ناچیزی را برای ارتقای ایران اسلامی برداریم.

معاون امور زنان و خانواده گفت: هدف از این نشست این است که خانم‌ها و دختران ما بدانند پشتوانه و پایگاهی برای حرکت و قدم‌هایی که می‌خواهند بردارند، دارند و بدانند ما همراهشان هستیم. ما در مسیر و مشکلاتی که پیش روی شماست حمایتتان می‌کنیم تا نگاه‌تان برای ارتقای زنان در مسیر علمی وسیع‌تر شود. درست است که باید برای همه زنان و مردان ایران کار کرد ولی باتوجه به شرایط کل جهان در مسائل و مشکلاتی که زنان دارند و مسائلی که خانواده با آن مواجه است نیاز به توجه ویژه دارد فلذا جهت‌گیری‌های تحقیقات علمی و تلاش‌های فناورانه باید در مسیر خانواده باشد تا هم استحکام به بنیان خانواده ببخشد و هم شرایط مورد نیاز بانوان بهتر فراهم شود.

خزعلی در ادامه اشاره کرد: ما شرایط و امکاناتی که اینجا داریم را سعی می‌کنیم در اختیار شما نخبگان قرار دهیم تا مسیر شما هموارتر شود. از تأکیدات بسیار زیاد رئیس جمهور، ارتباطات مردمی و ارتباطات نخبگانی است و شاید تنها دولتی که در آغاز، سند تحول و برنامه راهبردی دارد، این دولت است. در آغاز حرکت سند تحول برنامه‌ریزی شده و دو بخش این سند به زنان و خانواده مختص شده است جهت اینکه زنان چه مسیری باید پیش ببرند تا بتوانند تحول آفرین باشند.

وی افزود: طبق سند تحول، زنان به جای اینکه مورد پشتیبانی قرار بگیرند باید پیشران، تحول آفرین و حرکت ساز در جامعه باشند و باید زمینه برای اینکه بتوانند خودشان را نشان دهند فراهم شود. شما نخبگان عزیز به همراه خانواده‌های محترمان در این مسیر پیشگام هستید.

خزعلی ضمن تشویق تلاش‌های نخبگان افزود: امیدوارم در برنامه‌های آینده با برنامه‌ریزی‌های منظم و برنامه‌های کوتاه مدت و بلند مدت بتوانید همه جنبه‌های زندگیتان را سامان دهید. بسیار مهم است که شما هم بتوانید به خانواده و اعضای خانواده خود توجه و ارتباط قوی داشته باشید و هم برای آینده خود برنامه داشته باشید. بانوان می‌توانند چند جنبه مختلف را با هم داشته باشند و تجربه‌ی فردی من نیز این است که من با وجود چهار فرزند در مراحل طول تحصیل خودم رتبه اول دانشگاه و بعد استاد نمونه بودم. هیچ چیزی بخصوص برای زن جای خانواده و فرزندان را نمی‌گیرد.

معاون امور زنان و خانواده ضمن توجه دادن نخبگان به اهمیت خانواده گفت: همانطور که فعالیت علمی و داشتن رتبه‌های خوب در سطح جهان باعث بالندگی است داشتن نسل خوب و پرورش یافته نیز یکی از امتیازات این کشور است. در حال حاضر ما مواجه هستیم با کشورهایی که از نظر خانواده دچار افول شده اند.

خزعلی پس از شنیدن دغدغه و مشکلات دختران نخبه تصریح کرد: مطالبی که دوستان در رابطه با عدالت آموزشی فرمودند، کاملاً درست و بسیار مهم است و امیدوار هستیم بتوانیم با تغییر رویه‌ها و سیاست‌ها این عدالت تا حدی برقرار کنیم. طبیعتاً خانواده‌هایی که پشتوانه‌های مالی و خانوادگی دارند، ممکن است فرزندان موفق تری داشته باشند ولی ما شاهد مواردی از شهرهای کوچک هستیم که می‌توانند به موفقیت برسند و این یعنی نقش اصلی را خود بچه‌ها با تلاش و استعداد و توانایشان دارند. دشمن نوعی سرقت از سرمایه‌های ما دارد و ما باید زمینه را برای اینکه نخبگان به رشد خود برسند فراهم کنیم؛ از طرفی باید با غیرت وطنی برای کشوری که در آن رشد کردیم بایستیم. فرزندان ما باید در کنار علم نگاه تربیتی، اصالتی و هویتی و ملی را نیز داشته باشند. اخیراً آئین نامه‌ای که جهت حمایت از نخبگان به تصویب رسیده است که بی نظیر است، امیدوار هستیم در اجرا هم بتوانیم عالی عمل کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز