تولید ملزومات پزشکی ایران‌ساخت گسترش یافت

۱۴۰۱/۰۶/۱۲ - ۲۲:۲۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۷۲۵۰۴
تولید ملزومات پزشکی ایران‌ساخت گسترش یافت
با ورود شرکت‌های دانش‌بنیان به تولید محصولات صنعتی، نیازها با کیفیت بالا و قیمت پایین ترین تامین شد محصولاتی مشابه تولیدات وارداتی که دسترسی به آنها آسان‌تر و منطبق با نیازها طراحی شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا؛ صنایعی که گاهی به دلیل مشکلات عدیده در واردات برخی تجهیزات و قطعات، لنگ می‌ماند و نمی‌توانست چرخ تولید خود را بچرخاند؛ اما با شکل گیری زیست بوم فناوری و نوآوری این مشکلات کمتر و با اتکا به توان داخلی، نیازها بدون وابستگی به بازارهای جهانی تامین شد.

امروز صنایع مختلفی با کمک همین شرکت‌های دانش‌بنیان توانسته‌اند بدون وقفه تولیداتشان را ادامه دهند. صنایع نفت، گاز و پتروشیمی، دارو، پزشکی، نیروگاه ها، فناوری اطلاعات و ارتباطات و غیره از جمله عرصه‌های فناورانه‌ای هستند که دیگر رونقشان به بازار واردات وابسته نیست و تولیدات داخلی پاسخ گوی آنها شده است.

یکی از حوزه‌های راهبردی در کشور که چند سالی است با استفاده از محصولات ایران‌ساخت ادامه حیات می‌دهد؛ حوزه تجهیزات و ملروزمات پزشکی است. ابزارهایی کاربردی در حوزه سلامت و درمان که نبود آنها یک خلاق جدی برای نظام درمان کشور محسوب می شود. از جمله عرصه‌هایی که یکی از نقاط هدف تحریم ها بود. اما امروز با ورود 283 شرکت دانش بنیان به این حوزه؛ ایران در زمینه تامین نیازها بازار جهانی را تحریم کرده است.

محصولاتی ایران ساخت و باکیفیت که توسط شرکت‌هایی چون رادین پژوه پارس آزما، مهندسی تجهیزات آزمایشگاهی پیشرفته دوستان، آبتین پژوهان آریا، نانو فناوری پارس فرداد، مهندسی سلامت یار حکیم، مهندسی الکترو ثمین کرج، ابزار دندان نوین پرتو، نیک رو تک رضوان، ابر سلامت هوشمند سینا، مهام الکترو تجهیز مانا، صنایع پزشکی سرما بهبود سپنتا، تجهیز الکترونیک اکسون، پرهام پژوهش ایساتیس و غیره تولید شده و در اختیار صنایع قرار گرفته است.

انتهای پیام/

نظر شما