سرمایه‌گذاران بین‌المللی در دانش بنیان‌ها سرمایه‌گذاری می‌کنند؟

۱۴۰۱/۰۶/۱۷ - ۲۱:۲۱:۳۷
کد خبر: ۱۳۷۴۸۵۴
سرمایه‌گذاران بین‌المللی در دانش بنیان‌ها سرمایه‌گذاری می‌کنند؟
جذب سرمایه‌گذار خارجی برای تقویت تعاملات بین‌المللی تأمین مالی و سرمایه‌گذاری در حوزه فناوری و نوآوری از موضوعات مهمی است که قانون جهش تولید دانش‌بنیان به آن اشاره دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا؛ تصویب و اجرای قانون جهش تولید دانش‌بنیان، حاصل سه سال کار کارشناسانه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با مجلس شورای اسلامی است، این قانون و آیین‌نامه‌هایی که برای آن مصوب شده یا می‌شود بین ۱۵ تا ۲۰ سال آینده، نقشه راه اقتصاد دانش‌بنیان کشور است.

قانون جهش تولید دانش‌بنیان گامی با دامنه اثر بلندمدت در تحول زیست‌بوم نوآوری است و زمینه رسوخ هرچه بیش‌تر نوآوری و فناوری در اقتصاد و توسعه پایدار را فراهم می‌کند. این قانون به دنبال رفع نواقص و مشکلات قانونی پیش روی کسب‌وکارهای دانش‌بنیان و خلاق است.

به گفته سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، تصویب و اجرای قانون جهش تولید دانش‌بنیان در دولت سیزدهم شتاب گرفت و در حال حاضر آیین‌نامه‌های آن با نظر مساعد در کمیسیون‌های مختلف دولت در حال چرخش و تصویب است.

 

 جذب سرمایه‌گذار خارجی

در یکی از ماده‌های این آیین‌نامه ذکر شده که به‌منظور تقویت تعاملات بین‌المللی تأمین مالی و سرمایه‌گذاری در حوزه فناوری و نوآوری، وزارت اقتصادی و دارایی (سازمان سرمایه‌گذاری خارجی و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران) مکلف است در راستای جذب سرمایه‌گذاری خارجی با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و دستگاه‌های تخصصی در بخش‌های مربوط، اقدامات لازم را نسبت به بازطراحی و هدفمندسازی مشوق‌های سرمایه‌گذاری خارجی در ایران با تأکید بر پیوست فناوری انجام دهد.

رفع موانع پیش روی و تقویت اقتصاد دانش‌بنیان امری ضروری است که باعث روند معکوس مهاجرت نخبگان می‌شود، این قانون و آیین‌نامه‌های آن در راستای تحقق این امر تدوین و تنظیم شده است که معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تمرکز جدی بر اجرایی‌سازی آن دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز