ضرورت توسعه صنایع با بکارگیری توان نخبگان و شرکت‌های دانش‌بنیان بومی

۱۴۰۱/۰۶/۲۰ - ۲۰:۳۲:۱۱
کد خبر: ۱۳۷۶۰۹۸
ضرورت توسعه صنایع با بکارگیری توان نخبگان و شرکت‌های دانش‌بنیان بومی
در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری بنیاد نخبگان ایلام و شرکت پالایش گاز ایلام عنوان شد: این شرکت، آماده همکاری با بنیاد نخبگان استان در اجرای برنامه‌های مختلف از جمله طرح شهید احمدی روشن است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ در راستای ایجاد و افزایش تعامل و همکاری بنیاد نخبگان استان ایلام با دستگاه‌های درون‌استانی و به منظور حمایت بیشتر و همه‌جانبه از اجتماع نخبگانی، نشست رییس بنیاد نخبگان استان با مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام با هدف زمینه‌سازی برای استفاده از ظرفیت نخبگان و مستعدان در حل مسائل و مشکلات صنایع استان برگزار شد.

در این نشست، محمد ایدی؛ رئیس بنیاد نخبگان استان ایلام ضمن معرفی ماموریت‌ها و اهداف بنیاد نخبگان استان، گفت: ارتقاء سطح علم و فناوری و رشد متوازن حوزه‌های علمی کشور با بهره‌گیری از پتانسیل نخبگان و سرآمدان از مهمترین ماموریت‌های بنیاد ملی نخبگان است که تحقق آن به هم‌افزایی و همکاری سایر مجموعه‌های نقش‌آفرین و تاثیرگذار نیاز دارد.

وی ضمن تشریح طرح شهید احمدی روشن، افزود: با استفاده از ظرفیت اساتید خبره و دانشجویان مستعد، می‌توان مشکلات استان خاصه در بخش صنعت را در قالب هسته‌های مسئله‌محور احصا و برطرف کرد.

ایدی در ادامه با اشاره به اهداف تعیین‌شده در طرح ایران‌گشت نیز اظهار داشت: آگاه شدن دانش‌آموزان از فعالیت‌ها و ظرفیت‌های تاسیسات و صنایع کشور، آشنایی با شاخه‌ها و رشته‌های تحصیلی در مقطع متوسطه دوم و دانشگاه، آشنایی با فرصت‌ها و زمینه‌های شغلی، از اهداف اجرای طرح بازدیدهای دانش‌آموزی است.

رئیس بنیاد نخبگان استان ایلام بر لزوم نقش‌افرینی ایده‌های نخبگانی در حرکت‌های اجتماعی تاکید کرد و ادامه داد: این بنیاد تلاش می‌کند ایده‌های خلاق دانشجویی و مردمی را در جهت خدمت به حرکت عظیم اربعین و رفع چالش‌های موجود، جمع‌آوری و گامی هر چند کوچک در جهت آزاد شدن ظرفیت‌های نهفته این پدیدة بزرگ بردارد.

روح‌الله نوریان؛ مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام نیز نقشه‌راه توسعه فناوری شرکت پالایش گاز را تشریح و تصریح کرد: این مجموعه بر استفاده از دانش بومی، بومی‌سازی تجهیزات و استفاده از محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان تاکید ویژه دارد؛ به همین دلیل آماده همکاری با بنیاد نخبگان استان در اجرای برنامه‌های مختلف از جمله طرح شهید احمدی روشن و یا رویداد اربعین است.

در این نشست، عزیزی؛ مدیر پژوهش دانشگاه ایلام، ‌الله‌وردی؛ معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش استان، بسطامی؛ رئیس اداره استعداهای درخشان اداره‌کل آموزش و پرورش نیز حضور داشتند.

در پایان، تفاهم‌نامه همکاری بین بنیاد نخبگان استان و شرکت پالایش گاز ایلام منعقد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز