تعداد پردیس‌های بین‌المللی فناوری و نوآوری از ۲ به ۱۰ می‌رسد

۱۴۰۱/۰۶/۲۰ - ۲۱:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۷۶۱۰۲
تعداد پردیس‌های بین‌المللی فناوری و نوآوری از ۲ به ۱۰ می‌رسد
افزایش تعداد پردیس‌های علم و فناوری از 2 به 10 مورد یکی از مواردی است که در آیین‌نامه‌های قانون جهش تولید دانش بنیان بر آن تاکید شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا؛ قانونی که به دنبال رفع موانع توسعه کسب‌وکارهای دانش‌بنیان و خلاق و تزریق توانمندی دانشی و تخصصی نخبگان، سرآمدان علمی، فناوران و کارآفرینان به صنایع مختلف و شتاب دادن به روند توسعه علمی و اقتصادی کشور است.

یکی از وزارت خانه‌هایی که با ابلاغ آیین‌نامه‌های اجرایی قانون جهش تولید دانش‌بنیان مصوب هیات وزیران ماموریت یافته تا نیروهای دانشگاهی و دانشی را به این قانون متصل کند؛ وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است که موظف شده برای تقویت دیپلماسی علمی، فناوری و نوآوری؛ زمینه ایجاد و راه‌اندازی پردیس‌های بین‌المللی فناوری و نوآوری را فراهم کند.

این کار را هم با همکاری وزارت امور خارجه، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی ایران انجام دهد و زیرساخت‌های را برای ایجاد پردیس‌های بین المللی فناوری و نوآوری و پارک های علم و فناوری فراهم کند.

در این آیین‌نامه به افزایش تعداد پارک های علم و فناوری و پردیس هاس فناوری و نوآوری خصوصی از 2 به 5 مورد هم توجه ویژه ای دارد.

اجرای این قانون با ابلاغ آیین‌نامه اجرایی آن در کمتر از 3 ماه از تصویب قانون؛ یک اتفاق منحصر به فرد و خبری خوش برای بازیگران زیست بوم فناوری و نوآوری بود. مفادی که در این قانون تصویب شده، به توسعه بخش‌های مختلف زیست‌بوم فناوری و نوآوری از بخش‌های سرمایه‌گذاری و زیرساختی تا تولید محصول دانش‌بنیان و خلاق با استفاده از اختیارات معاونت علمی و فناوری کمک می‌کند.

انتهای پیام/

نظر شما