سازمان‌های دولتی توان خود را به حمایت از زیست‌بوم نوآوری تخصیص دهند

۱۴۰۱/۰۶/۲۱ - ۰۸:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۷۶۱۵۱
سازمان‌های دولتی توان خود را به حمایت از زیست‌بوم نوآوری تخصیص دهند
یک نماینده مجلس ضمن تاکید بر حمایت همه جانبه از شرکت‌های خلاق و دانش‌بنیان بر ضرورت حمایت سازمان‌ها و نهادهای مختلف از زیست‌بوم نوآوری کشور تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا؛ منصورعلی زارعی‌کیاپی نماینده مردم ساری و میان دورود در مجلس شورای اسلامی در اینباره گفت: هر کشوری برای پیشرفت و پیدا کردن راه خود در میان دیگر جوامع نیازمند یک نقشه راه مبتنی بر توسعه است. مقام معظم رهبری بارها تاکید کرده‌اند که میانبر و مسیر مطلوب در حوزه پیشرفت صنعتی و اقتصادی ، استفاده از ظرفیت جوانان برومند کشورمان است. شرکت‌های خلاق، دانش‌بنیان و استارتاپ‌های شکل گرفته در بستر زیست‌بوم نوآوری و خلاقیت، بهترین تبلور استعداد و درخشش جوانان، نخبگان و کارآفرینان کشور هستند.

وی افزود: با توجه به اهمیتی که نهاد قانونگذاری کشور برای شرکت‌های خلاق، دانش‌بنیان و کلیه فعالان عرصه‌های فناورانه قائل است، مجلس بخشی از برنامه کاری خود را به این حوزه اختصاص داده است. بخشی از برون داد این مسئله نیز تصویب چند قانون پخته و جامع از جمله قانون جهش تولیدات دانش‌بنیان است. در این قانون سعی شده است تا شرکت‌های خلاق نیز از چتر حمایتی لازم برخوردار شوند.

این نماینده مجلس ضمن اشاره به ظرفیت‌های بی بدیل خطه شمال کشور بیان کرد: منطقه سرسبز مازندران با توجه به ذخائر و داشته های که دارد، می‌تواند به یک قطب عمده تولیدات کشاورزی نه تنها برای کشور، بلکه برای کل منطقه و اوراسیا تبدیل شود. این مهم در سایه حضور شرکت‌های خلاق، دانش‌بنیان و تزریق فناوری به این خطه میسر خواهد شد. همچنین لازم است تا ضمن رعایت مسائل زیست محیطی، بحث تکمیل کلان زنجیره ارزش افزوده مواد غذایی و کشاورزی در این منطقه از کشور برای تامین امنیت غذایی ملی به صورت ویژه مورد توجه دولتمردان قرار گیرد.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز