تقویت حس اثر‌گذاری در جامعه، منجر به نگهداشت نخبگان می‌شود

۱۴۰۱/۰۶/۲۳ - ۱۲:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۷۷۰۹۱
تقویت حس اثر‌گذاری در جامعه، منجر به نگهداشت نخبگان می‌شود
رئیس بنیاد نخبگان کردستان با تاکید بر اینکه یکی از موضوعات موثر در نگهداشت نخبگان، تقویت حس اثر‌گذاری در جامعه است، خاطرنشان کرد: زمینه‌های بکارگیری نخبگان در استان باید فراهم شود خاصه اینکه این مهم نقش بسزایی در اشتغالزایی عام نیز دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ جمال سلیمی؛ رئیس بنیاد نخبگان کردستان در نشست صمیمی نخبگان استان با رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان، با اشاره به اینکه بنیاد ملی نخبگان اقدامات اساسی برای استفاده از ظرفیت نخبگان در حل مسایل کشور انجام داده، گفت: در همین راستا، چهار کارگروه تخصصی در بنیاد نخبگان استان با هدف ارائه راهکارهای جدید برای حل چالش‌های کشور و استان تشکیل شده است.

وی از اعلام آمادگی بنیاد نخبگان کردستان برای بهره‌مندی از ظرفیت نخبگان در حل مسایل و مشکلات استان خبر داد و افزود: دستگاه‌های اجرایی استان نیز باید برای استفاده از توان نخبگانی، پیش‌قدم شوند. برای تحقق این امر، هر بخش اجرایی در استان باید در قالب مشاوران نخبه از ظرفیت این افراد بهره ببرد.

سلیمی در ادامه تصریح کرد: در حال حاضر جامعه نخبگانی استان متشکل از ۷۰۰ نفر است که این افراد در حوزه‌های مختلف پژوهشی، فنی و انرژی و تولید محتوا و فناوری اطلاعات تخصص دارند و می‌توان از توان آنها برای رفع نیازهای موجود در کشور بهره برد.

سلیمی به ایجاد قرارگاه دانش‌بنیان در استان اشاره کرد و اظهار داشت: ایجاد این قرارگاه زمینه مناسبی برای توسعه و تقویت ظرفیت‌های نخبگان درحوزه اقتصاد دانش‌بنیان به شمار می‌رود.

وی در پایان با تاکید بر اینکه یکی از موضوعات موثر در نگهداشت نخبگان، تقویت حس اثر‌گذاری در جامعه است، خاطرنشان کرد: زمینه‌های بکارگیری نخبگان در استان باید فراهم شود خاصه اینکه این مهم نقش بسزایی در اشتغالزایی عام نیز دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز