توجه جدی قوه قضاییه به توان نخبگان

۱۴۰۱/۰۶/۲۳ - ۱۶:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۷۷۰۹۳
توجه جدی قوه قضاییه به توان نخبگان
رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: نقدهای ارائه شده از سوی نخبگان، تخصصی و راهگشا خواهد بود و از این رو در قوه قضاییه به این موضوع توجه جدی شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی با بیان اینکه امیدواریم با همدلی و همکاری به جایگاهی دست یابیم که از قوه قضاییه ای قانونمند، شرعی و پویا برای خدمت به مردم بهره مند باشیم تاکید کرد: کرمان ظرفیت های بسیار خوبی در حوز ه های علمیه، دانشگاه ها، رسانه ها و ... برای نقش آفرینی در جشنواره نقد برتر دارد و در این رابطه به دنبال نقدهای کیفی هستیم.

رییس کل دادگستری استان کرمان اظهار کرد: قوه قضاییه به دنبال کارهای شعاری نیست و از این رو عملکرد قوه قضاییه در معرض قضاوت قرار گرفته است تا بر مبنای نقدهای مطرح شده، میزان صحت، رضایت مندی و اثربخشی اقدامات قوه قضاییه افزایش یابد.

حمیدی با اشاره به این مطلب که برخی از مردم از موضوعات حاشیه ای در قوه قضاییه گلایه دارند، عنوان کرد: مردم باید در مراجعه به دستگاه قضایی احساس آرامش و امنیت داشته باشند و برای رسیدن به این هدف راه زیادی در پیش داریم.

وی گفت: جامعه نخبگان باید به موضوعات حاشیه ای که موجب نگرانی مردم در مراجعه به دستگاه قضایی می شود، ورود کرده و راهکارهای رفع این موضوعات را مطرح کنند.

رییس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه قوه قضاییه خود را در معرض نقد قرار داده است، تاکید کرد: نقدهای ارائه شده از سوی نخبگان، تخصصی و راهگشا خواهد بود و از این رو در قوه قضاییه به این موضوع توجه جدی شده است.

حمیدی یادآور شد: قوه قضاییه دست نیاز به سوی وکلا، کارشناسان، اهالی رسانه و نخبگان دراز کرده است تا مقالات و طرح های علمی و اجرایی و همراه با نقد منصفانه را دریافت کرده و بر این مبنا برای گام های بعدی خود برنامه ریزی کند و انتظار می رود که نخبگان، عملکردهای قوه قضاییه را موشکافانه بررسی کنند و پشنهادات خود را به نحوی مطرح کرده که قوه قضاییه ای در تراز انقلاب اسلامی پایه ریزی کنیم.

شایان ذکر است: جشنواره نقد برتر قوه قضاییه در راستای تاکیدات و منویات مقام معظم رهبری و در راستای سند تحول و تعالی قضایی برای استفاده از نقطه نظرات کارشناسان و نخبگان برای اولین بار در قوه قضاییه اجرایی شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز