وظایف محوله به دستگاه‌های اجرایی در قانون جهش تولید دانش‌بنیان رصد و پایش می‌شود

۱۴۰۱/۰۶/۲۳ - ۲۰:۳۰:۴۰
کد خبر: ۱۳۷۷۵۸۴
وظایف محوله به دستگاه‌های اجرایی در قانون جهش تولید دانش‌بنیان رصد و پایش می‌شود
در قانون جهش تولید دانش‌بنیان و آیین‌نامه‌های آن دستگاه‌های مرتبط زیادی مخاطب قرار گرفته‌اند تا در رفع چالش‌ها و توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق یکسری اقدامات انجام دهند، اجرایی شدن درست این قانون درگرو همکاری همه دستگاه‌های مرتبط است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا؛ قانون جهش تولید دانش‌بنیان، قانونی با ۲۰ ماده و ۱۰ تبصره، به دنبال رفع نواقص و مشکلات قانونی پیش روی کسب‌وکارهای دانش‌بنیان و خلاق است. تصویب و ابلاغ قانون حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق، تحول بزرگی برای زیست‌بوم فناوری و نوآوری کشور به شمار می‌رود.

در این قانون و آیین‌نامه‌های مصوب شده آن دستگاه‌های اجرایی زیادی موظف به رعایت و انجام یکسری موارد در راستای رفع چالش‌ها و همچنین توسعه زیست‌بوم فناوری و نوآوری شده‌اند. در این قانون قوانین دست‌وپا گیر بیمه‌ای، بانکی و ... تسهیل‌یافته و تا حد امکان نهادها و دستگاه‌های اجرایی برای پیشبرد اهداف خود و همچنین در جهت هوشمند سازی موظف به استفاده از شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق شده‌اند.

 

 لزوم همکاری دستگاه‌های مرتبط

به گفته سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، در اجرایی سازی این قانون حتماً چالش‌هایی با دستگاه‌های مختلف داریم که با توجه به عزم دولت برای تغییر این مسائل و تغییر ریلی که در اقتصاد ایجاد می‌کند، حتماً این مسائل مرتفع می‌شود.

بر همین اساس در یکی از آیین‌نامه‌های این قانون آمده وزارت امور اقتصادی و دارایی مکلف است هر سه ماه یک‌بار گزارش رصد و پایش میزان تحقق وظایف محوله به حوزه‌ها و دستگاه‌های تابع خود بر طبق مفاد این آیین‌نامه تهیه و به معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ارائه کند.

اجرایی شدن موارد و مفاد این قانون درگرو همکاری همه دستگاه‌های مرتبط است. با پیگیری‌های دولت، آیین‌نامه‌های اجرایی این قانون به همه دستگاه‌ها ابلاغ شده تا هر چه زودتر در راستای رفع مشکلات و موانع پیش روی شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق و تسهیل فعالیت این کسب‌وکارها گام بردارند.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز