مراسم تکریم باید فرصتی برای ارتباط بیشینه نخبگان با بدنه علمی و فرهنگی کشور باشد

۱۴۰۱/۰۶/۲۹ - ۲۲:۱۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۷۹۶۳۹
مراسم تکریم باید فرصتی برای ارتباط بیشینه نخبگان با بدنه علمی و فرهنگی کشور باشد
رئیس بنیاد نخبگان استان قزوین توجه به علم و دانش را پیش‌نیاز توسعه‌یافتگی دانست و گفت: بالاترین مصداق پاسداشت نخبگی و تکریم مفاخر و زمینه‌سازی برای فعالیت بیشینه این افراد در حوزه تخصصی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ علی رجب‌پور؛ رئیس بنیاد نخبگان استان قزوین گفت: بنیاد نخبگان استان به منظور الگوسازی از مفاخر بومی، مطابق آیین‌نامه ابلاغی از سوی بنیاد ملی نخبگان در خصوص شناسایی سرآمدان بومی هر استان، سالانه تعدادی از افراد سرآمد را شناسایی و با توجه به مقتضیات زمان و مکان، مورد تجلیل و تکریم قرار می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه الگوسازی و تکریم نخبگان و سرآمدان، زمینه‌ساز نخبه‌پوری است، افزود: نخبگان و بزرگان باید به‌عنوان الگوهایی فاخر به مستعدانی که ابتدای راه نخبگی قرار دارند، معرفی شوند.

رجب‌پور ادامه داد: برگزاری مراسم تکریم باید فرصتی برای ارتباط بیشینه نخبگان با بدنه علمی و فرهنگی کشور نیز باشد تا با استفاده از علم و تجربیات این بزرگان، فرصت‌های تازه‌ای برای نخبه‌پروری فراهم شود.

رئیس بنیاد نخبگان استان قزوین خاطرنشان کرد: برخی چهره‌های سرآمد استان قزوین در تهران یا خارج از کشور زندگی می‌کنند و این نشان می‌دهد استان و جامعه در برقراری ارتباط با این مفاخر کوتاهی کرده است. فراموش نکنیم که بالاترین مصداق پاسداشت نخبگی و تکریم مفاخر، زمینه‌سازی برای فعالیت بیشینه این افراد در حوزه تخصصی است.

وی در ادامه توجه به علم و دانش را پیش‌نیاز توسعه‌یافتگی دانست و با اشاره به سرعت رشد علم در جهان، تاکید کرد: امروزه با رشد امکانات و ابزار ارتباطی، مسیر برای تبدیل شدن به یک جامعه توسعه‌یافته هموار است و می‌توان در صورت رعایت قواعد آن، به سرعت به نقطه مطلوب رسید.

رجب‌پور در پایان تصریح کرد: برای رشد همه جانبه‌ کشور باید توجه به دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی در کنار پرداختن به مسائل مربوط به امنیت، سیاست و اقتصاد، در اولویت برنامه‌های کلان کشور قرار گیرد.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز