صادرات فناوری بیمارستانی جدید جوانان ایرانی به اسپانیا

۱۴۰۱/۰۷/۰۱ - ۲۲:۵۹:۵۹
کد خبر: ۱۳۸۰۳۹۰
صادرات فناوری بیمارستانی جدید جوانان ایرانی به اسپانیا
دستگاه بی‌خطرساز و استریل کننده پسماند‌های خطرناک بیمارستانی یک شرکت دانش‌بنیان علاوه بر کاربردی شدن در برخی از مراکز درمانی، به کشور اسپانیا صادر شده است.

به گزارش خبرنگار گروه علمی و فناوری خبرگزاری برنا؛ مدیرعامل این شرکت با بیان اینکه پسماند‌های عفونی، دارای انواع عوامل بیماری‌زا همچون انواع باکتری، ویروس و انگل هستند و چنانچه در محیط رها شوند، به انتقال بیماری به انسان و آلودگی زیست‌محیطی منجر می‌شوند، گفت: از عمده مراکز تولیدکننده انواع پسماند عفونی، می‌توان به بیمارستان‌ها، مراکز بهداشتی و درمانی، آزمایشگاه‌ها، کلینیک‌های دامپزشکی، مراکز دفن پسماند و در نهایت زندان‌ها اشاره کرد.
سید مرتضی سادات افزود: بر این اساس سامانه‌ای را طراحی و به تولید رساندیم که قادر است انواع پسماند عفونی را بی‌خطر کند و مشکل زیست‌محیطی به همراه نداشته باشد.
وی یادآور شد: در این دستگاه، ابتدا کیسه‌های حاوی پسماند عفونی را یک‌به‌یک کاربر وارد قسمت خردکن می‌ کند . در ادامه و بعد از تکمیل ظرفیت دستگاه از پسماند عفونی، کلِ خردکن کیسه‌های حاوی پسماند عفونی و مایعات جمع شده در دستگاه وارد سیکل بی خطر سازی استریل می‌شود.
مدیر عامل این شرکت دانش بنیان، سیکل استریل در این دستگاه را در دمای ۱۲۱ درجه سانتی‌گراد، فشار ۲، ۵ بار و زمان ۳۰ دقیقه دانست و ادامه داد: دما و زمان این دستگاه قابل تنظیم است و پس از بی‌خطرسازی، کاربر، پسماند بی‌خطر شده را  به‌صورت بسته‌بندی شده از دستگاه خارج می‌کند.
به گفته وی این دستگاه در مراکز درمانی نصب می‌شود و با بی‌خطرسازی کامل پسماند‌های عفونی، ایمنی لازم را تا آنجا فراهم می‌سازد که این پسماند‌ها حتی همراه با سایر پسماند‌های عادی بیمارستان به دست شهرداری منطقه جمع‌آوری شود.
وی با تاکید بر اینکه این دستگاه از دو قسمت عمده خردکن و مخزن نگهدارنده زباله تشکیل شده است، اظهار کرد: دستگاه flash۳ با کمک تیغه‌های چهارگانه خردکن، این قابلیت را دارد که بتواند انواع گوناگون پسماند عفونی را خرد کند.
سادات افزود: معمولاً در تمام اتوکلاوها، تنها فاز جامد استریل می‌شود و امکان بی‌خطرسازی فاز مایع وجود ندارد. این در حالی است که در این دستگاه، مایع از جامد موجود در پسماند عفونی جدا و به‌طور جداگانه استریل می‌شوند.
وی اضافه کرد: برای تماس کمتر کاربر با پسماند، این دستگاه به‌گونه‌ای طراحی‌شده است که کیسه پسماند عفونی از درِ مربوط به قسمت خردکن دستگاه وارد می‌شود و پسماند استریل و به‌صورت بسته‌بندی شده از در دیگر خارج می‌شود. قبل از خرد شدن پسماند، کاربر، ۱۲ کیسه که از جنس PP است را در جایگاه مربوط به سینی تغذیه نصب می‌کند. در ادامه، پسماند بعد از خرد شدن به داخل کیسه‌های تعبیه‌شده منتقل و وارد چرخه استریل می‌شود. سپس کاربر کیسه‌های پسماند استریل شده را از دستگاه خارج می‌کند.
به گفته وی ازآنجاکه در این دستگاه پسماند عفونی وارد و خرد می‌شود، به کمک فیلتر چندلایه و آنتی باکتریال موجود در مسیر خروجی هوای داخل دستگاه، مانع از انتشار بوی نامطبوع به محیط می‌شود.
مدیر عامل این شرکت دانش بنیان خاطرنشان کرد: این دستگاه اکنون، در مراکز بهداشتی و درمانی سراسر کشور از جمله بیمارستان تازه تأسیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، بیمارستان‌های شهدای بناب، شهید رجائی دانشگاه علوم پزشکی مازندران، ولیعصر (عج) قم و طالقانی چالوس نصب و بهره‌برداری شده و یک نمونه نیز به کشور اسپانیا صادر شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز