فعالیت های پژوهشی، فناورانه و نوآورانه بیمه می‌شود تا خطر سرمایه‌گذاری‌ها کاهش یابد

۱۴۰۱/۰۷/۰۲ - ۲۲:۲۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۸۰۷۹۳
فعالیت های پژوهشی، فناورانه و نوآورانه بیمه می‌شود تا خطر سرمایه‌گذاری‌ها کاهش یابد
قانون جهش تولید دانش بنیان یکی از مهم ترین اسنادی است که برای حمایت از فعالیت های علمی و فناورانه در کشو.ر به تصویب رسیده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا؛ قانونی مبتنی بر 20 ماده و 10 تبصره که زمینه ساز تحقق شعار «تولید، دانش‌بنیان، اشتغال آفرین» است و شرکت های دانش بنیان و خلاق را که امروز به عضوی جدی و مهم در اقتصاد کشور بدل شده اند را در توسعه کسب و کارشان یاری خواهد کرد.

هیات وزیران هم برای تسریع در عملیاتی شدن مفاد و مواد آن اقدام به ابلاغ آیین نامه‌های اجرایی این قانون به دستگاه های ذیربط کرده است تا همه در یک چارچوب قانونی و طبق ماموریت های خود؛ اجرایی شدن این قانون را شتاب دهند.

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری هم به عنوان یکی از نهادهای متولی در امر تربیت نیروی انسانی تحصیل کرده و متخصص و کاربردی در حوزه های مختلف فناورانه، مخاطب این آیین نامه ها است و بر اساس یکی از مواد آن موظف شده با همکاری بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران و سازمان برنامه بودجه نسبت به تدوین دستورالعمل بیمه پژوهش فناوری و نواوری اقدام کند.

این کار با هدف پوشش های بیمه ای برای فعالیت های پژوهشی، فناورانه و نوآورانه و کاهش ریسک یا خطر سرمایه‌گذاری ‌ا در این زمینه ظرف مدت 2 ماه از تاریخ ابلاغ این ایین نامه انجام می‌‍شود.

انتهای پیام/

نظر شما