توسعه علمی و اقتصادی رابطه مستقیمی با فعالیت نخبگان دارد

۱۴۰۱/۰۷/۰۳ - ۰۸:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۸۰۸۰۶
توسعه علمی و اقتصادی رابطه مستقیمی با فعالیت نخبگان دارد
رئیس بنیاد نخبگان استان کرمانشاه گفت: هر اندازه دستاوردهای علمی نخبگان بیشتر باشد، به همان اندازه توسعه علمی و اقتصادی در دسترس‌تر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ در ادامه برگزاری برنامه‌های نخبگانی و با هدف ایجاد و افزایش ارتباط بین‌دستگاهی برای حمایت گسترده‌تر و بیشتر از جامعه نخبگانی، جلسه رئیس بنیاد نخبگان استان کرمانشاه با معاون پژوهشی دانشگاه رازی برگزار شد.

در این نشست، آوات طاهرپور؛ رئیس بنیاد نخبگان استان کرمانشاه با بیان اینکه دانشگاه مهد پرورش و کارآمدسازی نخبگان است، گفت: باید شرایط را به گونه‌ای ایجاد کرد که فعالیت‌های نخبگانی در داخل دانشگاه جهت‌دار انجام شود.

وی با بیان اینکه هر اندازه دستاوردهای علمی نخبگان بیشتر باشد، به همان اندازه توسعه علمی و اقتصادی در دسترس‌تر است، افزود: گسترش

فعالیت‌های پژوهشی مستعدان سبب شناخت بیشتر آنان از جنبه‌های کاربردی رشته تحصیلی شده و همین عامل منجر به توسعه اثرگذاری آنان خواهد شد.

طاهرپور دانشگاه رازی را دانشگاه مادر و پیشرو استان دانست و با اشاره به به غنای این دانشگاه در تربیت نیروی انسانی نخبه و سرآمد با استانداردهای

جهانی، ادامه داد: امید است با همکاری هرچه بیشتر دانشگاه رازی و بنیاد نخبگان استان، شرایطی ایجاد شود که نخبگان فعالیت‌های علمی خود را با

رویکردهای جدیدتر و مبتنی بر سیاست‌ها و آیین نامه‌های بنیاد ملی نخبگان انجام دهند. یکی از مصادیق این مهم، ایجاد مراکز علمی-تحقیقاتی در داخل دانشگاه است.

در این نشست، ایجاد یک مرکز محاسبات سریع و همچنین تاسیس قطب شیمی محاسباتی در داخل دانشگاه رازی با حضور سرآمدان و نخبگان بررسی و تصویب شد.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز