فناوری اطلاعات و ارتباطات چه وضعیتی در زیست بوم دانش بنیان ایران دارد؟

۱۴۰۱/۰۷/۰۷ - ۱۱:۴۵:۰۰
کد خبر: ۱۳۸۱۸۵۵
فناوری اطلاعات و ارتباطات چه وضعیتی در زیست بوم دانش بنیان ایران دارد؟
براساس آخرین آمارهای موجود نهادی متولی در حال حاضر بیشتر از یکهزار و ششصد شرکت دانش بنیان در کشور با موضوع فناوری اطلاعات و ارتباطات فعالیت دارند

به گزارش خبرنگار گروه علمی و فناوری خبرگزاری برنا؛ براساس آخرین آمارهای موجود نهادی متولی در حال حاضر بیشتر از یکهزار و ششصد شرکت دانش بنیان در کشور با موضوع فناوری اطلاعات و ارتباطات همچنین تولید نرم‌افزارهای بومی فعالیت دارند. تعدادی از این شرکت‌ها به صورت انحصاری نرم‌افزار و پلتفرم‌های مرتبط با حوزۀ پزشکی، صنعتی و کشاورزی تولید می‌کنند.

اغلب این شرکت‌ها امروز در رتبه‌بندی سطح ۲ شرکت‌های دانش‌بنیان قرار دارند اما معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری همواره در تلاش می‌کند تا مجموعه‌های خلاق و دانش‌بنیان بیشتری فعالیت تخصصی خود در این حوزه را گسترش دهند و سطح رتبۀ آن‌ها نیز ارتقاء پیدا کند.

آمارها نشان می‌دهد که فناوری اطلاعات و ارتباطات با اختلاف اندکی از شاخۀ تولید ماشین آلات و تجهیزات پیشرفته در جایگاه اول شرکت‌های دانش‌بنیان از منظر کمی قرار دارد همچنین از میان بیش از یکهزار و ششصد مجموعۀ دانش‌بنیان فعال در این حوزه، ۱۱۹۲ شرکت در تهران فعالیت می‌کنند.

 برنامه‌های کاربردی، پلتفرم، زیرساخت، امنیت فضای تبادل اطلاعات و صنعت انیمیشن و بازی‌های ویدئویی از جمله حوزه‌های مرتبط با فعالیت شرکت‌های فعال در حوزه فناوری اطلاعات، ارتباطات و نرم‌افزار‌های رایانه‌ای هستند.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز