ولوو خودروسازان و خودرودوستان جهان را غافلگیر کرد

۱۴۰۱/۰۷/۰۸ - ۰۱:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۸۱۸۶۷
ولوو خودروسازان و خودرودوستان جهان را غافلگیر کرد
شرکت خودروسازی سوئدی ولوو به ساخت خودروهای ایمن در جهان معروف است و اکنون با معرفی یک امکان جدید مبتنی بر لبۀ تکنولوژی یکبار دیگر قدرت خود در این زمینه را به رخ دیگر خودروسازان مطرح جهان کشید

به گزارش خبرنگار گروه علمی و فناوری خبرگزاری برنا؛ ولوو برای نخستین بار در جهان موفق شد تا سامانۀ رادار داخلی را برای استفاده بر روی خودرو‌های خود طراحی و تولید کند، این سامانه امکان ردیابی حضور سرنشیان در داخل خودرو بعد از قفل شدن درب‌ها را دارد. 

برمنای اعلام این خودروساز سوئدی، سامانۀ راداری جدید ولوو قرار است که برای نخستین بار بر روی خودروی SUV برقی EX ۹۰ عملیاتی شود. سامانۀ مذکور با هدف رصد داخل کابین و بدنۀ خودروهای ولوو طراحی شده است، وجود این رادار در خودروهای ولوو سبب می‌شود که هنگام حضور سرنشین در داخل اتومبیل درب‌های آن قفل نشود.

سامانۀ راداری جدید شرکت ولوو کاربردهای مختلفی دارد، برای مثال تصور کنید که در یک روز گرم تابستانی یا سرد زمستانی نوزاد شما در اتومبیل مانده و درب روی وی قفل شده است، در این زمان سامانۀ جدید ولوو به کاربر هشدار می‌دهد که این اتفاق افتاده است همچنین با استفاده از این سامانه می‌توان وضعیت هوای داخل کابین را طوری تنظیم کرد که چنانچه سرنشینی داخل خودرو محبوس شد، احتمال عارضۀ حملۀ قلبی برای وی کاهش پیدا کند، البته شاید جاگذاشتن نوزاد در خودرو برای ما عجیب به نظر برسد اما چنین اتفاقاتی امکان دارد در زندگی هریک از ما روی دهد.

شرکت ولوو در توضیحات خود جهت معرفی این محصول به آمار عجیبی اشاره می‌کند، براساس داده‌های موجود از سال ۱۹۹۸ میلادی تاکنون بیش از ۹۰۰ کودک در آمریکا به دلیل گرمای زیاد جان باخته‌اند!
پایگاه اینترنتی انگجت در گزارش خود خاطرنشان می‌کند که این خودروساز سوئدی برای اجرای سیستم مذکور چند رادار در قسمت‌های مختلف  EX ۹۰ تعبیه کرده است، این رادارها برابر اطلاعات موجود در نقاطی از جمله کنسول جلویی خودرو، لامپ‌های سقفی و در بدنه آن قرار گرفته‌اند و امکان ردیابی حرکات داخل کابین حتی در مقیاس میلیمتر را دارند.

انتهای پیام/

نظر شما
نظرات
ناشناس
|
-
|
۰۱:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۸
0
0
تقلب از پراید کرده است
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز