گوگل استادیا هم از دسترس خارج شد!

۱۴۰۱/۰۷/۰۸ - ۲۰:۲۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۸۲۱۳۷
گوگل استادیا هم از دسترس خارج شد!
امروز خبری در خروجی رسانه‌ها منتشر شد که حاکی از قطع سرویس‌دهی سرویس بازی ابری گوگل استادیا بود

به گزارش خبرنگار گروه علمی و فناوری خبرگزاری برنا؛ گوگل اعلام کرد که قصد دارد تا فعالیت سرویس بازی ابری گوگل استادیا متوقف کند، این سرویس 2.5 سال قبل در اجلاس طراحان گوگل شروع به کار کرده بود. بر اساس اعلام غول فناوری آمریکایی کاربران سرویس گوگل استادیا تا ۱۸ ژانویه سال ۲۰۲۳ به داده‌های ذخیره شده در سرورهای آن دسترسی خواهند داشت، بعد از تاریخ مذکور گوگل ارائۀ خدمات این سرویس را به طور کل متوقف خواهد کرد، البته این شرکت وعده داده که ضرر کاربرانش را جبران کند.

مدیران این کمپانی آمریکایی پیش از این دربارۀ تصمیم خود صحبت نکرده بودند، آن‌ها حتی در ژوئیه سال ۲۰۲۲ طی پیامی در شبکۀ اجتماعی خود اعلام کرده بودند که قصدی برای تعطیلی استادیا ندارند و کاربران خود را به زودی با ارائه بازی‌های جدید شگفت‌زده خواهند کرد.

گوگل استادیا رقبای قدری همچون سونی، مایکروسافت و آمازون در جهان دارد، همین مسئله سبب شد تا علیرغم اینکه کاربران بازخوردهای خوبی به گوگل ارائه داده بودند، این شرکت تصمیم به تعطیلی این پلتفرم بگیرد. آلفابت پیش از این فوریه سال گذشته استودیوی طراحی داخلی بازی‌های استادیا (ارائه کنندۀ بازی‌های انحصاری گوگل استادیا) را تعطیل کرده بود.

مدیر گوگل استادیا فلیپ هریسون در آن مقطع زمانی عنوان کرده بود که هزینۀ ساخت بازی‌های سطح یک طی سال‌های اخیر به شدت افزایش پیدا کرده و زمان زیادی نیز لازم دارد به همین جهت گوگل این استودیو را تعطیل می‌کند. آلفابت همچنین قصد دارد تا کارمندان استادیا را به سایر بخش‌های شرکت گوگل منتقل کند.

انتهای پیام/

نظر شما