اثرگذاری دانش‌بنیان‌ها در صنعت بنادر و دریانوردی افزایش می‌یابد؛ رفع نیازهای فناورانه با نوآوری

۱۴۰۱/۰۷/۰۹ - ۱۹:۵۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۸۲۴۶۳
اثرگذاری دانش‌بنیان‌ها در صنعت بنادر و دریانوردی افزایش می‌یابد؛ رفع نیازهای فناورانه با نوآوری
همکاری شرکت های دانش بنیان برای ایجاد، توسعه و بهبود زیرساخت هاى حمل و نقل دریایی در کشور با دستگاه‌های ذیربط و سرمایه‌گذاران بیشتر و شفاف‌تر می‌شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا؛ اتفاقی که علاوه بر منافع اقتصادی و دستیابی به فناوری‏های پیشرفته، اهمیتی راهبردی برای کشور دارد. برگزاری «سلسله نشست‌های ارتقاء تاب‌آوری و رقابت‌پذیری زنجیره ارزش با محوریت صنایع بنادر و دریانوردی» که 10 مهرماه 1401 برگزار می شود؛ گامی بزرگ برای تحقق این هدف است.

رویدادی که «رفع نیازهای فناورانه و توسعه فناوری در حوزه بنادر و دریانوردی»، «توسعه بازار محصولات شرکت های دانش بنیان، فناور و مراکز علمی و پژوهشی»، « تامین سرمایه و سرمایه گذاری در توسعه قراردادهای شرکت های دانش بنیان در حوزه صنایع دریایی و کشتی سازی» و «رفع موانع تولید و چگونگی ارتباط شرکت های دانش بنیان با صنایع بزرگ دریایی و کشتی سازی» را هدف گرفته است و صنایع بنادر، دریانوردی مخاطبان اصلی و محوری آن هستند.

اولویت‌های فناورانه و مهم‌ترین چالش‌هایی که در برگزاری این رویداد مدنظر است شامل «هوشمندسازی و تحول دیجیتال در بنادر»، «سازه های دریایی»، «محیط زیست دریایی»، «زنجیره حمل و نقل دریایی»، «خدمات تعمیر، نگهداری و بازرسی فنی»، «مدیریت یکپارچه اطلاعات دریایى»، «سیستم های شناسایی و ردیابی» و «تخلیه و بارگیری» می شود.

اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان، بندر امام خمینی(ره) و موسسه توسعه فناوری و نوآوری شریف با حمایت مرکز شرکت‌ها و موسسات دانش بنیان و فن‌بازار ملی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اقدام به برگزاری نشست ارائه نیازهای فناورانه در حوزه بنادر و دریانوردی به صورت حضوری و آنلاین کرده‌اند.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز