پایش مستمر محصولات و زمین‌های کشاورزی از راه دور؛ اطلاعات دقیق و شفاف به کاربران ارائه می‌شود

۱۴۰۱/۰۷/۱۱ - ۰۸:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۸۲۸۷۰
پایش مستمر محصولات و زمین‌های کشاورزی از راه دور؛ اطلاعات دقیق و شفاف به کاربران ارائه می‌شود
ایجاد نسل جدید و مدرن کشاورزی یکی از اهدافی است که تنها با استفاده از فناوری های نوین و با داشتن داده های اطلاعاتی دقیق و شفاف محقق می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا؛ نوعی از کشاورزی که با دسترسی به اطلاعات و پایش مداوم و مستمر زمین ها و محصولات کشاورزی بهره‌وری بیشتری دارد. سامانه جوتیار به عنوان نخستین سامانه جامع پایش ماهواره ای و هوایی کشور با استفاده از فناوری ژئوماتیک و توسط شرکت فضاپایه مدیریت مکانی فضاکاو و با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری طراحی و تولید شده است تا کشاورزی مدرن را در کشور توسعه دهد.

سامانه‌ای که امکان پایش، جمع‌آوری و پردازش دقیق‌ترین و شفاف‌ترین اطلاعات مربوط به اراضی و محصولات کشاورزی را با هدف افزایش بهره‌وری اراضی و محصولات، در اختیار کشاورزان و کاربران قرار می‌دهد. در این سامانه با کمک فناوری‌های نوین همه فعالیت‌ها از جمله کاشت نهاده‌های کشاورزی، آبیاری، سمپاشی، کودریزی، برداشت محصولات و غیره بر اساس جدیدترین روش های علمی دنیا، به کشاورزان ارائه می شود.

سامانه جوتیار به عنوان نخستین سامانه جامع پایش ماهواره‌ای و هوایی کشور از دو مولفه تصاویر ماهواره‌ای، هوش مصنوعی و تجهیزات نوین هوایی به منظور پایش مزارع باغی و زراعی بهره می گیرد. این سامانه با دسترسی به تصاویر ماهواره‌ای رایگان و تجاری در دوره‌های بازگشت کوتاه مدت چند روزه؛ اطلاعات نظارتی مستمری در اختیار کشاورزان قرار می دهد.

«برآورد سطح زیرکشت محصولات مختلف در سطوح ملی و منطقه‌ای»، «پیش بینی میزان عملکرد محصولات»، «پایش شاخص‌های سلامت محصولات»، «برآورد خسارت‌های مختلف در حوزه کشاورزی» و «خدمات هوایی با پهپاد» از جمله خدمات قابل ارائه به کاربران این سامانه است.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز