کیفیت و تنوع خدمات مرتبط به ثبت‌احوال برای شهروندان ارتقا می‌یابد

۱۴۰۱/۰۷/۱۱ - ۲۱:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۸۳۲۲۹
کیفیت و تنوع خدمات مرتبط به ثبت‌احوال برای شهروندان ارتقا می‌یابد
قانون جهش تولید دانش‌بنیان توجه ویژه‌ای به بهره‌گیری از توانمندی‌های و ظرفیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا؛ این قانون برخی نهادها را موظف ساخته تا برای رفع چالش‌های خود و ارتقای خدمات به شهروندان تا حد ممکن از توان شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق استفاده کنند.

به همین منظور در یکی از آیین‌نامه‌های این قانون آمده سازمان ثبت‌احوال موظف است با بهره‌گیری از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان و ارتقای کیفیت و تنوع خدمات به شهروندان نسبت به استفاده از روش‌ها و ابزارهای نوین احراز هویت، تولید بدنه و تراشه بازبینی کارت هوشمند ملی، ارتقاء و هوشمندسازی تجهیزات صدور شناسنامه، تولید اسکنرهای اثرانگشت و عنبیه، ابزارهای تصویربرداری و پردازش تصویر جهت شناسایی و کشف جعل، تجهیزات امنیتی و ذخیره‌ساز و تولید کلید و گواهی الکترونیک اقدام کند.

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز باید نسبت به معرفی توانمندی‌های شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه‌های مذکور اقدام کند و در موارد لازم با استفاده از ابزارهای حمایتی خود، فرآیند داخلی سازی تجهیزات را تسریع ببخشد.

قانون جهش تولید دانش‌بنیان نقطه آغاز تحول در دانش‌بنیان‌ها و خلاق‌ها است، مفادی که در این قانون تصویب شده، به توسعه بخش‌های مختلف زیست‌بوم فناوری و نوآوری از بخش‌های سرمایه‌گذاری و زیرساختی تا تولید محصول دانش‌بنیان و خلاق با استفاده از اختیارات معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری کمک می‌کند.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
تبلیغات متنی
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز