عضو جدید بورس دانش بنیان خواهد بود؟

۱۴۰۱/۰۷/۱۲ - ۲۰:۳۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۸۳۶۳۶
عضو جدید بورس دانش بنیان خواهد بود؟
صندوق های پژوهش و فناوری مجازند به عنوان رکن ضامن در انواع روش های تامین مالی بورس، پذیرش شوند. سازمان بروس و اوراق بهادار موظف است دستور العمل مربوط به این مساله را تهیه کند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا؛ ورود شرکت های دانش بنیان و خلاق به بورس موضوعی است که می تواند در کنار مزایای اقتصادی فراوان برای کشور؛ کسب و کار این مجموعه ها را نیز رونقی قابل توجه دهد. به همین دلیل چند سالی است که تلاش معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ثبت این شرکت ها در تابلوی بورس است. قانون جهش تولید دانش بنیان هم بر این نکته تاکید دارد و این تلاش ها را تکمیل کرده است.

در آیین نامه اجرایی هیات وزیران به سازمان بورس و اوراق بهادار، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و صندوق نوآوری و شکوفایی تکلیف شده که به منظور تسهیل انتشار انواع صکوک برای تامین مالی طرح های فناورانه، شرکت مدیریت دارایی مرکزی بازار سرمایه موظف است ظرف مدت یک ماه نسبت به فراهم کردن مقدمات انتشار انواع صکوک برای طرح هایی که از سمت صندوق نوآوری و شکوفایی یا صندوق های پژوهش و فناوری معرفی می شوند را به شرط ضمانت طرح های مذکور توسط صندوق‌های معرفی کننده اقدام کنند.

همچنین در این آیین‌نامه آمده است همه صندوق های سرمایه گذاری دارای مجوز از سازمان بورس و اوراق بهادار می توانند حداکثر 20 درصد از منابع در اختیار خود را در صندوق های سرمایه گذاری جسورانه، خصوصی و پروژه و طرح های جمع سپاری جمعی سرمایه گذاری کنند.

انتهای پیام/

نظر شما