لذت حمام با هوش مصنوعی

۱۴۰۱/۰۷/۱۳ - ۲۳:۲۴:۰۰
کد خبر: ۱۳۸۳۷۹۵
لذت حمام با هوش مصنوعی
Reva سردوش جدیدی است که هوش مصنوعی به کار رفته در آن می‌تواند در زمان عدم استفاده به صورت خودکار جریان آب را قطع کند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا؛ روا سردوش جدیدی است که هوش مصنوعی به کار رفته در آن می‌تواند در زمان عدم استفاده به صورت خودکار جریان آب را قطع کند

شرکت دانش بنیان «اوسنس» در سانفرانسیسکو، مبدع این سردوش‌های جدید است که استفاده از آن‌ها صرفه‌جویی قابل توجهی در مصرف آب ایجاد خواهد کرد. این ابزار جدید توسط اوان اشنایدر هنگامی که قصد داشت راه‌حلی برای بحران کم‌آبی ایالت کالیفرنیا پیدا کند، ابداع شد.

تجربۀ زیستۀ وی حاکی از این بود که مردم در مقاطعی از زمان استحمام خود، آب کمتری مصرف می‌کنند، مانند زمانی که بنای شستن موهای خود با شامپو را دارند بنابراین به آب کمتری نیاز دارند به همین جهت تلاش کرد تا گجتی را توسعه دهد که مانع هدررفت حجم زیاد آب شود.

این ابزار قابلیت نصب بر روی همۀ تجهیزات استاندارد استحمام را دارد، سردوش جدید برای به کارگیری قطعات الکترونیکی خود از یک ژنراتور توربینی استفاده می‌کند که داخل آن تعبیه شده است، وظیفۀ بخش‌های الکترونیکی این سردوش، تنظیم جریان آب بوده و انرژی موردنیاز خود را توسط یک باتری داخلی تأمین می‌کند.
فرد بعد از خرید این سردوش‌ها می‌تواند در هنگام استحمام دمای مورد نظر خود را تنظیم کند تا این گجت جدید به صورت هوشمند جریان آب را تنظیم کند و فقط در هر دقیقه ۱.۸ گالن آب به بیرون پرتاب شود.

زمانی که حسگرهای این دوش احساس کنند، جریان آب باید کاهش پیدا کند، فشار را حدود ۱۵ درصد حداکثر جریان، تنظیم می‌نماید. (۰.۳ گالن به ازای هر دقیقه)

براساس اطلاعات منتشر شده، هنگام استحمام فرد، مجموعه‌ای از حسگر‌های مادون سرخ در سردوشی، حضور او زیر دوش را ردیابی می‌کنند و فشار آب را به ۱۰۰ درصد برمی گردانند. وقتیکه کاربر از زیر دوش کنار برود، جریان آب به طور موقت به ۱۵ درصد حداکثر برمی گردد. این سردوشی هیچ گونه دوربینی ندارد و هیچ داده‌ای را به اینترنت منتقل نمی‌کند.

البته دکمه‌ای روی سردوشی قرار دارد که فشردن آن می‌تواند به کاربر امکان دهد تا همۀ زمان استحمام خود را بتواند با فشار آب ۱۰۰ درصد طی کند، براساس اعلام استارتاپ توسعه دهندۀ این گجت، سردوش جدید می‌تواند مصرف آب را حدود ۵۰ درصد کاهش دهد.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز