تلگرام به جنگ واتساپ رفت

۱۴۰۱/۰۷/۱۴ - ۱۶:۲۸:۰۰
کد خبر: ۱۳۸۳۹۷۸
تلگرام به جنگ واتساپ رفت
مدیر اجرایی پیام‌رسان تلگرام در جدیدترین اظهارنظر خود بیانات تندی را علیه واتساپ پیام‌رسان شرکت متا مطرح کرد

به گزارش خبرنگار گروه علمی و فناوری خبرگزاری برنا؛ شرکت‌های بزرگ تجاری در عرصه‌های مختلف همواره تلاش دارند که نشان دهند که وضعیت بهتری از رقبای خود بهتر هستند، این قصد و نیت گاهی با برملا کردن ضعف‌های طرف مقابل رخ می‌دهد، شرکت‌های عرصۀ فناوری اطلاعات نیز از این امر مسثنی نیستند، در آخرین مورد این تلاش‌ها مدیر اجرایی پیام‌رسان تلگرام در کانال شخصی خود از کاربران خواست که واتساپ را حذف کنند تا امنیت آن‌ها حفظ شود.

وی نوشت؛

«مهم نیست که شما ثروتمندترین فرد روی زمین هستید - اگر واتس اپ را روی تلفن خود نصب کرده باشید، همانطور که جف بزوس در سال ۲۰۲۰ متوجه شد، تمام اطلاعات شما از هر برنامه موجود در دستگاه شما قابل دسترسی است. دستگاه های سال پیش نصب آن دری برای ورود به گوشی شما ایجاد می‌کند.

من اینجا به مردم فشار نمی‌آورم که به تلگرام بروند. با بیش از ۷۰۰ میلیون کاربر فعال و بیش از ۲ میلیون ثبت نام روزانه، تلگرام نیازی به تبلیغات اضافی ندارد. می‌توانید از هر برنامه پیام‌رسانی که دوست دارید استفاده کنید اما از واتس‌اپ دوری کنید – اکنون ۱۳ سال است که یک ابزار نظارتی است».

البته در تحلیل اینگونه پیام‌ها باید به خاطر داشته باشیم که فردگرایی و منافع شخصی در مکتب لیبرالیسم بر هرچیزی اولویت دارد بنابراین برملاکردن ضعف رقبا به معنای بدون ایراد بودن افشاکننده نیست، بارها نیز اخباری مبنی بر اشکلات عمده و ضعف‌های تلگرام در رسانه‌ها منتشر شده است.

 مردم در استفاده از تکنولوژی هیچگاه نباید فراموش کنند که ابزارهای فضای مجازی با هدف گسترش حریم خصوصی آن‌ها طراحی نشده‌اند و هیچ مأمنی بدون روزنۀ نفوذ در این فضا وجود ندارد به قولی زمانی که شما دکمۀ ارسال اطلاعات در فضای مجازی را می‌زنید دیگر مالک آن نیستید به همین جهت فارغ از بستری که استفاده می‌کنید، باید بیش از هرکسی، خود شما نگران حفظ اطلاعات مهمتان باشید تا آسیبی متوجۀ شما نشود.

تلاش کشورها برای کنترل سرویس‌های فضای مجازی، اجبار آن‌ها به تأسیس دفتر در کشورهای میزبان و پاسخگو کردن سرویس‌های مذکور به قوانین کشورها نیز درست به دلیل همین اصالت منافع فردی است که دولت‌های لیبرال سعی می‌کنند با استفاده از قوانین قدرتمند آن‌ها را کنترل نمایند.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز