خوشحال‌ترین شاعر امسال جهان را بشناسید

۱۴۰۱/۰۷/۱۴ - ۲۲:۴۶:۰۰
کد خبر: ۱۳۸۴۰۶۰
خوشحال‌ترین شاعر امسال جهان را بشناسید
فصل نوبل فرارسیده و رشته‌های مختلف به تدریج برندگان نوبل خود را می‌شناسند، برندۀ نوبل ادبیات نیز مشخص شده است که این گزارش به معرفی وی می‌پردازد

به گزارش خبرنگار گروه علمی و فناوری خبرگزاری برنا؛ «آنی ارنو» نویسنده ۸۲ساله فرانسوی را باید خوشحال‌ترین شاعر سال جاری میلادی قلمداد کرد، وی جهت مالکیت اثر  «برای شجاعت و تیزهوشی واقع‌بینانه‌ای که به واسطه آن ریشه‌ها، بیگانگی‌ها و محدودیت‌های جمعی حافظه شخصی را کشف می‌کند» توسط آکادمی سوئدی نوبل به عنوان پرندۀ جایزه نوبل ادبیات ۲۰۲۲ انتخاب شد.

 

آنی ارنو این شاعر و استاد دانشگاه فرانسوی آثار بسیاری دارد از جمله نگاشته‌های وی می‌توان به «شرم»، «یک زن»، «جایگاه» و «آن دختر دیگر»  اشاره کرد، گفتنی است که این نویسنده در سال‌های گذشته به دلیل نوشتن کتاب «جایگاه» موفق به کسب جایزه ادبی «رنودو» شده بود. گفتنی است که اولین رمان وی در سال  ۱۹۷۴ با عنوان «محفظه‌های خالی» منتشر شده است، این نویسنده و شاعر فرانسوی در سال  ۲۰۰۸ با انتشار «سال‌ها» به شهرت جهانی دست یافت همچنین جالب است که این نکته را نیز بدانید که کتاب «سال‌ها» در سال ۲۰۱۷ به زبان انگلیسی ترجمه شد.

این نویسندۀ فرانسوی پنجمین زنی است که نوبل ادبی را کسب می‌کند، پیش از او و طی سال‌های اخیر «آلیس مونرو» در سال ۲۰۱۳، «سوتلانا الکسی‌یویچ» در سال ۲۰۱۵ و «اولگا توکارچوک» در سال ۲۰۱۸ و «لوییز گلیک» در سال ۲۰۲۰ به عنوان برنده نوبل ادبیات معرفی شده بودند.

سال گذشته نیز «عبدالرزاق گورنا» نویسنده اهل تانزانیا برای «نفوذ سازش‌ناپذیر و دلسوزانه او در تاثیراث استعمار و سرنوشت پناهندگان در شکاف میان فرهنگ‌ها و قاره‌ها» به عنوان برنده نوبل ادبیات سال ۲۰۲۱ انتخاب شد

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز